Cocoon 6 eller Juwel Vio 40??

Ja akvarium överhuvudtaget är väldigt rofyllt att sitta och titta på:D!

Jag tror nog att hon skiter i karet såsmåningom när nyhetens behag har lagt sej:)

Ville visa hur mitt cocoon ser ut nu, katten är fortfarande där och pillar så fick göra en bättre kant av sån frigolit matta som man har under karet, klippte och klistra :wink:
Och så har jag fått räklingar för första gången och där är mer på gång. ^^

Det ser ju jättebra ut,tänk bara på att det kan bli för varmt på sommaren i karet med frigoliten där uppe:)

Ser skittrevligt ut! :slight_smile:
Och fisk är väl visst naturlig föda för en katt? Sen kan katten stressa både fisk och räkor så jag hade löst det med att ha ett öppet kar och hoppats att katten tröttnat fort, alternativt sett till så att den inte kan nå karet öht.
Jag tror den är mest intresserad nu för att den inte kommer till. (kan ju hoppas iaf)

Jag har fått göra lösningar så att min papegoja inte kan komma i mina kar. Han tror nämligen att alla växterna är ätbara och att karen är hans badkar. :mrgreen:

Näää, fisk står inte naturligt på deras matlista det är något vi människor fått för oss och lärt katterna att tycka om;)
Däremot kan rörelser vara spännande i alla fall i början:)

Hon kommer lätt upp där, enligt min kille så låg hon till och med framför karet :stuck_out_tongue:
får se hur temperaturen ser ut till sommaren får väl testa och se om hon fortfarande är där och pillar.
hoppas inte balansen i karet störs bara för att hon kanske doppar tassen där eller lämnar katthår i :frowning:

Det är ingen fara med om hon doppar ner tassen i karet inte heller om det råka hamna några katthår, men den där frigolitramen du konstruerat är ju isolerande så största risken för att det händer något är att det blir för varmt i karet, frigoliten håller kvar värmen.

Än så länge märker jag ingen skillnad på temp. Med eller utan frigolit så håller det sig på 23-24 grader men till sommaren så får jag hålla extra koll och kanske får ta bort den eller be killen konstruera en i plast eller aluminium på jobbet. Det är mest han som vill ha något på, så måste hålla honom nöjd om jag ska få behålla eller skaffa mer kar hehe :wink:

Hmmmm, kompromiss med killen ok;)!