CITII Aquarium & Home Items, LED belysning

Super! Tack för informationen!

Bara att nämna för säljaren vilken längd man har på karet så fixar han nog en ramp som passar!:thumbs:

Thaifighter

Nu är min beställd och betald.

Kan också återkomma med en recension när jag får hem paketet! :smiley:

Väntar även jag med spänning!
Speciellt som du har beställt en så lång ljusramp som 1600mm!
Hoppas den kommer fram hel, då ljusdioderna kan vara känsliga för stötar.
Hoppas även du slipper betala Tull & Moms!
Jag har själv funderingar på att beställa en lång ca 1200 mm, får se hur det går med din först!

Lycka till!

Thaifighter

Intressant belysningstråd. Ni får gärna uppdatera med bilder på burkarna och kommentera växtutvecklingen. Funderar själv på att testa en sådan ramp, men misstänker att NL-serien räcker för mina behov. En 60 cm-ramp på 15 w ger 1500 lumen.

Hur gick det med din ramp Anders?
Klarade du dej från Tull & Moms avgifter?

Företaget Licah Aquariums & Homes som har sin Internetshop på Aliexpress.com
http://www.aliexpress.com/store/group/LDP-Growing-Light/200203_258859275.html
har nu uppgraderat sina populära CitIIAqua led ramp serier med en ny, som dom kallar för LDP Growing Light!
Skillnaden mot dom andra ramperna i deras sortiment är att dom nu även har rader av röda 0,5W LED-dioder
förutom dom vita och blåa för att maximera tillväxten hos växter.
Skilda på/av knappar för vita daylight 6500K och de röda 420nm/blåa 660nm växtljusen, om man inte vill ha alla påslagna samtidigt.
Går även att köpa till en manuell trådlös fjärrkontroll med dimmer och andra funktioner för US $10.
Priserna är mycket konkurrenskraftiga som vanligt och börjar från US $54.90 för minsta nano-modellen 30 cm upp till 200 cm modellen för US $300.20 !
Gratis frakt från Kina!
Jag köpte själv 2 led-ramper av dom tidigare i år dock utan röda ljus, och är mycket nöjd med styrkan på ljuset!
Observera dock att viss info på hemsidan är lite felaktiga och “luddiga” här och där, då engelska inte är deras styrka!
Största misstaget är att deras LED bulb combination schema som visar 2 rader med vita följt av en rad röda och en rad blåa,
i verkligheten om man tittar på deras foto av ramperna så ser man att det skall vara 3 rader av vita!
Annars ett superbra företag med otroligt bra support och service,
om man har speciella önskemål angående längd och kombination av dioder så fixar dom det!

Rekommenderas!:thumbs:

Thaifighter

Hur gick det med ramperna… ? Man blir ju sugen men är det så att de levererar vad de lovar…?

Skickas från mobilen via Tapatalk

Det ser ut att växa bra med den här belysningen :slight_smile:

Det ser riktigt trevligt ut! Om man kanske skulle byta ut sitt heltäckande lock mot en sådan :hehe:
Tack för tipset och recensionen! :slight_smile: