här kommer en första snabb rapport från mässan i Italien. Ca 60 tävlings akvarier med skiftande kvalitet på räkorna, mycket skoj att handla vad gäller mossor, räkor, soil av alla de sorter, LED. här finns bla riktigt bra PRL till salu och billiga Taiwan bees.Mässan tycker jag känns betydligt intressantare än tex Hannovermässan, storleksmässigt ungefär det samma. det som däremot är ett stort plus här nere är vädret, maten och priserna. Sol 23-25 grader, underbar mat och billig öl,vin. dessutom är Italienarna förbannat trevliga. 
Ii morgon ska jag fortsätta fotografera och filma, dessutom är det bedömning, prisutdelningen och räk auktion som står på schemat.
Bilder, film kommer i veckan.
Ciao från Janne och Broddan
Ajaj. Gleder meg til bilder og film. Været hørtes deilig ut,og øl/ vin 
Låter ju roligt det där ju, skulle ju med velat åkt på sådant ju:D!
Hoppas ni har lika trevligt som det låter och fyll Broddans fack:D
Här kommer lite bilder från mässan och Cessena lite osorterat. Tyvärr bråkade min trådlösa blixt med mig så jag har ytterst få närbilder på räkor. Han med röda solglasögon är jag. 
Kul med bilder, hade ni ställt ut räkor själva?
Nix.
Jag funderade på att ta med några sakuror men hoppade över det till slut. Det känns tillräckligt att transportera räkor åt ett håll bara. Jag vet inte men kanske att mina bästa sakuror hade kunnat bli två därnere enligt min egen bedömning.
Pent. Hadde vært kult og vært der 
Det är kul att det börjar komma in riktigt bra Crystal red och Crystal black till Europa, bedömningen blev riktigt svår då det var många bra räkor här nere, dock väldigt roligt att få bedöma min favoriträka tillsammans med Istvan Scabolcs Szentgyör från Ungern.
Nästa år satsar jag helt klart hellre på Italien igen än tex Hannover om man bara får välja en mässa.
Här kommer ett snabbt hopsatt bildspel från mässan.
//youtu.be/ET42kUiqya8
Mycket fina bilder där :thumbs:
Hoppas ni hade kul och det är roligt att höra att det finns lite andra länder att åka på akvaristikmässa till än bara Tyskland (inget ont om Tyskland). Det är ju alltid kul med lite omväxling så att säga 
Kanske blir till och planera en liten semester till Italien nästa år då och besöka denna mässa som såg väldigt trevlig ut måste jag säga.
Bra jobb med bildspelet. Skön musik…
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Kanon. Takk for deling. Har delet på facebook siden min. :thumbs: Kanskje jeg tar turen neste år. Tyskland eller Italia. hva anbefaler du Janne?
Aldrig mer tyskland ;). Italy is tha shit!