Caridina cf. Babaulti ssp blue

Någon som har baubalti blue?

Jag har aldrig sett någon här med dem. Inte sett dem i Sverige alls, faktiskt.

Jag har fått fram ett 20-tal blågröna rainbow yngel bara. Det är så nära jag kommer. Haha :slight_smile:

Jamen - det måste någon försöka sig på.
De lär ju ska vara både tåliga och blå…

Såg din lila äppelsnäcka - snygg. Har 2 stora rosa som “håller på” för jämnan. Hitills inga ägg. Kanske är transisar.

Ja. Jag har nu ett kar med gröna, blågröna och gula rainbows. Hade jag haft plats och råd med fler kar hade jag isolerat de olika färgerna…

Visst var han snygg. Jag gav bort allt jag hade och flyttade till paris förra året, inklusive den lila hanen. Jag lyckades få tillbaka 2 vita, 2 gula och 1 blå snäcka ifrån min egen kull. Men resten dog i djuraffären (satans djuraffärer som inte kan hålla en snäcka vid liv).

Mina vill inte lägga ägg heller nu.

Under min tid jag hade äppelsnäckor så gjorde dem inget annat än att la sina klasar överallt, de är kanske samma kön på alla, för tät luftspalt, täckglas som är ivägen, för lite mat? De är inte kräsna med sitt vatten som jag förstått

Jag har en del grejer som säkert är fel. Jag har inte längre täckglas, matar inte varje dag, har bara 22 grader varmt och inte tillräcklig luftfuktighet.
Men förut har de lagt klasar som galningar trots det. Tom. på min vägg! Galna små snäckor.

Jag tror inte mina är könsmogna, helt enkelt. De parar sig, men är fortfarande bara 3 cm över skalet.