Brotia Pagodula.

Är det nån som har denna snäcka? är intresserad av ett par, Pma: :slight_smile: Finns i Eskilstuna men skulle vara bra om det går att skicka.

Jag har haft dem men de dog, de är mycket svåra att ha i kar då de lever i strömmande vatten i naturen, de äter inte alger och grönsaker som våra vanliga gör utan måste ha foder för filtrerande räkor. Du måste alltså inreda ett kar med kraftigt vattenfall för att klara dem, det var vad jag tänkt göra men det blev inget av med det:)

Men de är fina:D!

…jag har en av denna snäcka…läst att dom är carnivorer “köttätare” och är svåra att få att överleva, visste inte det när köpte den. För i affären visste dom inte vad det var för sort. Jag ska göra allt jag kan iallfall :slight_smile:

Den är filtrerande äter fina partiklar och den vill ha strömt vatten de är även mycket svåra att hålla vid liv en längre tid, den vill även ha stenig hård botten i karet den gillar inte sand, ja en vacker snäcka men svår:)

Hör med Hornbach så kan de säkert ta hem till dej från Akvarieteknik som har dem inne, men de vill ha artikelnumret på dem det hittar du på Akvarietekniks sida:)
Dom äter inte alger.

Läste att dom äter växter levande som förmultnade.
Finns på Hornbach i Helsingborg.

Thaifighter

Det gör dom faktiskt inte de är filtrerare och behöver finfördelad mat till just filtrerande snäckor :slight_smile: