Några av mina blue shadow mosuras!
Har nyligen haft obalans i karet så får se hur många som klarar sig. Men jag visar upp dom ändå :thumbs:
Se i HD för bästa kvalite, ursäkta skaket, inte lätt på fri hand ![]()
Några av mina blue shadow mosuras!
Har nyligen haft obalans i karet så får se hur många som klarar sig. Men jag visar upp dom ändå :thumbs:
Se i HD för bästa kvalite, ursäkta skaket, inte lätt på fri hand ![]()
Nice!
Hoppas de klarar sig trots obalansen. De är riktigt fina.
Fantastiske! Hvordan er du kommet frem til disse flotte Mosuras?
Fan va fina!
Hoppas dom klarar sig!
Janne, ja jag hoppas det löser sig. Dock tror jag det kan vara soilen som börjar ge upp, det har ju trots allt gått ett år. Har ett backup kar och ett till på inkörning så i värsta fall flyttar jag dom ![]()
Nadia, det är jag faktiskt inte helt säker på. Dom kom fram av en slump från föräldrar som kan komma från någon blandning av pandor, king kong, red ruby, blue bolt och CR/CB s-sss+…
Härligt betta :thumbs:
Uppgradera till ett riktigt tjockt lager Akadama det håller sig i en evighet. Jag bytte soil på 2 kuber förra månaden där fläskade jag på men fick tyvärr hem ohyra i dem när jag köpte växter så får väl cycla om dem efter maskmedlet…
Jo jag tänkte göra om i karet så fort plånboken tillåter ![]()
Supersnygga små rackare det där :thumbs:
Verkligen supersnygga!
Hoppas allt går bra med dem trots lite obalans i vattnet!
Jätte snygga räkor och fina bilder, hoppas det ordnar sig med vattnet,:thumbs:
Tack alla!
Blir nog så att jag flyttar dom till ett annat mer stabilt kar ![]()
De låter klokt:)
Liten uppdatering:
Dom växer långsamt, en av dom är helt klart en hane, misstänker dock att han är steril :scratch: Kanske inte helt ovanligt heller vad jag förstår hos dom här ovanligare varianterna?
Har ytterligare tre st som är väldigt väldigt blåa, hoppas någon av dom kan vara fertil och helst en hona! :lol:
Bilden är inte så bra, tagen på fri hand utan blixt. Men den återspegler färgerna exakt hos den blåaste och ännu okänt kön ![]()
Helt otroligt snygg!
Hoppas du får avkomma av dem.
Varför tror du att den ena är steril?
För några honor som har gått i samma kar som honom har pillat bort sin rom några dagar efter dom fått den medans andra behåller sin rom. Har en KK hane i det karet också och han vet jag är fertil så dom som inte pillar bort sin rom är nog parade med honom.
Okej
då har jag lärt mej nått nytt.
Jag har fått en till kull med några räkor idag såg jag. Fanns en hel del king kong som är mörkblå i färgen, så himla underbara.

Det här lilla ynglet hade sitt svarta mönster mer ned mot nacken till skillnad från de andra som har sitt på huvudet.

Tycker färgen på alla king/panda är så läcker innan det skiftar till svart… =)
Så kul att fler får fram mosuras från den här linjen ![]()