Stammen är av mycket god kvalitet som ger blåa räkor helt igenom i generationer. Inga färglösa, bleka, bruna, svarta eller annan färg. Färgen varierar lite men dem flesta blir i vuxen ålder marinblåa, ett mindre antal räkor kan få ljustblå ton, men stammen producerar inga bruna, svarta, bleka räkor.
Fredlig tålig och lättodlad stam och vana vid kranvatten.
Neocaridina är en lättskött och produktiv räka, jämställd med körsbärsräkan. Korsningsrisk finns med andra Neocaridina men tigerräkor och alla caridinas går bra. Storlek som vuxen är 3-3,5cm och honan lite större. Levereras som juvenila räklingar och bör hållas ifrån rovgiriga fiskar. Vuxna räkor kan hållas med mindre fiskar, men nyfödda räklingar blir lätt fiskmat.
Pris per 10 st 300Kr (+66kr frakt med spårbar försändelse, sommarpackning)
Pris per 20 st 500kr (+66kr frakt med spårbar försändelse, sommarpackning)
Heatpack vid frost +14Kr
Jag garanterar AOA, det vill säga Allive On Arrival, beställer du tio räkor så garanteras tio levande räkor vid ankomst (packar alltid några extra).
Mycket nöjd med den väldigt smidiga kontakten med säljaren. Räkorna skickades 10onde och kom till mig idag den 12. Är mycket imponerad att varenda räkling överlevde resan genom halva Sverige haha. Jag räknade 12 st.
Jag har en crystal red variant som går bra i högt ph. Men den är inte klar för leverans ännu. Kanske om ett par månader finns det så pass många att jahg har att skicka.
Just nu finns röda och blå, samt lite orange rili neocaridina.
Caridina har jag blonda tigerräkor
Jag har en crystal red variant som går bra i högt ph. Men den är inte klar för leverans ännu. Kanske om ett par månader finns det så pass många att jahg har att skicka.
Just nu finns röda och blå, samt lite orange rili neocaridina.
Caridina har jag blonda tigerräkor