BLUE DIAMOND

Neocaridina Davidi sp BLUE DIAMOND

Stammen är av mycket god kvalitet som ger blåa räkor helt igenom i generationer. Inga färglösa, bleka, bruna, svarta eller annan färg. Färgen varierar lite men dem flesta blir i vuxen ålder marinblåa, ett mindre antal räkor kan få ljustblå ton, men stammen producerar inga bruna, svarta, bleka räkor.

Fredlig tålig och lättodlad stam och vana vid kranvatten.

Neocaridina är en lättskött och produktiv räka, jämställd med körsbärsräkan. Korsningsrisk finns med andra Neocaridina men tigerräkor och alla caridinas går bra. Storlek som vuxen är 3-3,5cm och honan lite större. Levereras som juvenila räklingar och bör hållas ifrån rovgiriga fiskar. Vuxna räkor kan hållas med mindre fiskar, men nyfödda räklingar blir lätt fiskmat.

Pris per 10 st 300Kr (+66kr frakt med spårbar försändelse, sommarpackning)
Pris per 20 st 500kr (+66kr frakt med spårbar försändelse, sommarpackning)
Heatpack vid frost +14Kr

Jag garanterar AOA, det vill säga Allive On Arrival, beställer du tio räkor så garanteras tio levande räkor vid ankomst (packar alltid några extra).

Skickat privat meddelande.

Det finns ett antal räkor kvar, skickas den 16 december därefter först nästa år till följd av julhandeln.

H

Hej, finns det några kvar?

Jadå, det finns blåa kvar.

H

Hej, finns det kvar räkor? :slight_smile:

Som sagt…

Jättefin leverans. Tror jag såg ett räkyngel (superliten räka bland min mossa) igår så de förökar sig redan tycks det.

Nya fina sakuras finns klara att skickas

H

Nya fina blåa räkor finns, och klara att skickas.

H

Hej!
Jag köper gärna 10 st
Mvh

Oerhört vackra och livfulla räkor kom igår.
En vacker blå nyans!

+++++ Emballaget
+++++ Snabbheten
+++++ Kontakten

Kommer att rekommenderas varmt!

PM tack

H

Mycket nöjd med den väldigt smidiga kontakten med säljaren. Räkorna skickades 10onde och kom till mig idag den 12. Är mycket imponerad att varenda räkling överlevde resan genom halva Sverige haha. Jag räknade 12 st.

Tack!

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Kan bara hålla med, jättenöjd med kommunikation, emballage och räkor :slight_smile:
Rekommenderas!

Tack för feedbacken, gott o höra att ni är nöjda.

Nu tar jag en paus i försäljningen till följd av gipsad fot. Åter när rörligheten är bra.

H

Nu så haltar jag mindre. Och räkor finns åter att tillgå.

H

Skulle gärna köpa men undrar om du kanske ha CR, CB att sälja eller någon annan caradina sort.
Mvh Sofi

Hej

Jag har en crystal red variant som går bra i högt ph. Men den är inte klar för leverans ännu. Kanske om ett par månader finns det så pass många att jahg har att skicka.

Just nu finns röda och blå, samt lite orange rili neocaridina.
Caridina har jag blonda tigerräkor

H

Hej

Jag har en crystal red variant som går bra i högt ph. Men den är inte klar för leverans ännu. Kanske om ett par månader finns det så pass många att jahg har att skicka.

Just nu finns röda och blå, samt lite orange rili neocaridina.
Caridina har jag blonda tigerräkor

H