Blå nyans i det svarta = King kong gener
Det är inte så att man tänker direkt “oj vad blå den är” utan mer…
“vad disig den var över fläcken?” tittar närmare… “är den inte lite blåaktig i det svarta?”
Ska forska i detta ordentligt imorgon, men skulle det nu vara så, så måste jag ju ge en kompensation eller liknande till Janne då jag helt enkelt fått fel “vara”.
Detta ju en väldigt bra reklam för Räkmackans räkor om inte annat.
Grattis till dig också :thumbs:
hoppas att alla kommer att klara sig hela uppväxten.
Äntligen har vi fått svensk odlade King Kong, nu är vi nästa lika bra som dom i Asien :mrgreen:
Grattis!
Dina observationer stämmer säkert, själv har jag hittat liknande snowwhites bland mina vanliga de senaste dagarna. Det syns inte så bra i verkligheten men när man tar en bild med macroobjektivet finns ingen tvekan på att de har blå anlag= kingkong/Blue bolt.
Du behöver absolut inte kompensera mig på något vis, det är bara hoppas fler fått de här anlagen som köpt snowwhites tidigare. Jag är själv spänd på vad de här räkorna kan ge för avkommor.
Bilden är klickbar!
Oerhört vackra kreatur
Ska som sagt bli riktigt spännande att studera vidare vad som kommer av dem
redigt snygga, där ur skulle man vilja plocka några stycken
Detta är inte i närheten utav hur mina ser ut:(
Det är den svarta fläcken vid huvudet som bara går i pytte pytte pytte lite blått
Detta är inte i närheten utav hur mina ser ut:(
Det är den svarta fläcken vid huvudet som bara går i pytte pytte pytte lite blått :([/quote:5ackri6z]
Okej!
Men det verkar som den har anlaget iaf, så det är bara att ha koll på den
Ville bara meddela att Sveriges förstfödda Blue Bolt hona nu är borta 2010-10-20
Hon fick 4 kullar (inga Blue bolt yngel). Hon blev runt 11 månader gammal.
Fy vad tråkigt
Blev det bra grader på hennes kullar då? Eller de var som dina andra höggraderade?
Usch då! Vad tråkigt att hon inte blev äldre.
Måste ha varit ricktigt hemskt att hitta henne.
Nej vad tråkigt! Ingen hög ålder heller på en så vacker räka (fast BB kanske inte blir så gamla?)
Fy vad tråkigt
Alltid tråkigt när nån speciell dör. Trist.
tråkigt det var inget långt livsspann :?
Trist!
Bra att du fått ur några generationer av henne i alla fall.
Ja det var riktigt trist!
Jag tror att just Blue bolt , king kong och Redruby lever lite kortare än övriga Crystals. Iaf är det mina erfarenheter, (tror inte Arek håller med).
Jag har ganska varmt i lägenheten och har för det mesta runt 25-26 grader i vattnet, det påverkar också livslängden negativt. Arek du hade väl temp runt 22 i dina kar?
Ynglen som kommit från henne har varit ca 20% Kingkong, 20% Red Ruby och 60 % vanliga S, S+ eller SS.
Jag hittar ytterst sällan döda räkor i mina kar och inte denna gång heller. Mina posthorn physor käkar upp en död fullvuxen räka på ett par timmar, vilket iof är bra så vattnet inte blir dåligt.
Det som irriterar mig mest är att jag inte lyckades knäcka nöten hur jag bäst får fram nya Blue Bolt
Det är inte så att jag inte håller med ;), jag fick mina första kk i dec förra året, men jag kan säga att redruby lever lika länge som mina cr
Än så länge har jag inte hittat någon som har dött än.:beg:
Jag har ca 22- 24grader i akvarium, mina fläktar verkar fungera.
Då får jag se vad mina Blue Bolt kan åstadkomma, dom borde blir könsmogna nästa månad.:thumbs: