Jag med riktigt härliga färger, att den sen har MFF s färger är ett stort plus
Jag kör med en Canon 500D
Canons 100mm Macroobjektiv
Extern blixt som läggs ovanpå täckglaset
och sedan stativ för att få till den där lilla extra skärpan.
Träning ger färdighet, jag har flera hundra suddiga bilder
som gått direkt i papperskorgen, har fått många bra tips av “drd” “mästerfotografen” Mattias
Nu har Blue bolten släppt sina yngel och dagen därpå går hon med ny rom
Vad jag kan se finns både KK multistripe, panda, RR multistripe bland ynglen. Än så länge finns inga synliga Blue bolt yngel men de är sjukt små som vanligt i ett 80 liters kar med massa mossa
Intressant är det iaf. Jag har dock ingen aning om vem som är Pappan till ynglen. Det finns 7 tänkbara kandidater (4 RR och 3 KK hanar)
En annan intressant upptäckt för någon dag sen var att en KK hane plötsligt gick med rom. Den har haft väldigt smal bakkropp med konkav form tidigare. När romen vandrade ner fick den helt plötsligt väldigt konvex form och det syns tydligt att det är en hona.
Här går det undan. Det är bara att gratulera. Hoppas att du hittar lite små blå sötnosar snart och givetvis visar oss när du kan få till bilder. Sen får man gratta till din modiga hane som bytte förklädnad också
Räkmackan, Jag köpte ett parti räkor utav dig för kanske 2-3 månader sedan.
En utav CW-pink som jag köpte ser lite underlig ut, den svarta fläcken vid huvudet kan jag svära på går i en liten liten blå nyans.
Jag har ingen jätte bra foto utrustning för detta även om jag kanske inte skall klaga med min 400D + efs 17-55 gluggen, men jag får ju inga knivskarpa macrobilder då jag saknar extern blixt osv
Men kan det vara möjligt att den där fläcken går i en liten blå nyans?
Eller är det bara jag som hoppas och vill att den ska vara blå?