Blue Bolt Shrimp Film på den första Svenskodlade räkan

I dag hände det!!!

I går trodde jag min Blue Bolt skulle dö, den var hängig ville inte äta och hade tappat färgen.

I dag hade den fått en stark vit färg och det blå var lite mindre framträdande än innan, men framförallt den hade en rejäl klase ägg under sig :slight_smile: :slight_smile:

Ska bli mycket kul att se om det här går vägen, den här räkan har bara gått med Kingkong/redruby hanar så det kan bli intressanta yngel framöver.

:thumbs: :thumbs: :thumbs:
Those are great news !!!

Riktigt fint exemplar där :slight_smile:
Ska som sagt bli riktigt spännande att se vad som sprudlar ut :smiley:

Jättegrattis!!!
Håller alla tummar och tår för att det blir massa roliga bäsar. :slight_smile:

Jättegattis Janne :thumbs:
Jag gillar hennes fina blåa ben. :mrgreen:

WOW Grattis :smiley: :thumbs:

De små småttingarna som kommer ut sen som du inte tycker duger i kvalitet får du jätte gärna skänka för en billig peng till oss behövande (MIG) :hehe:

Gratulerar!

By the way, what lens are you using to take such nice photos ?

Jag med riktigt härliga färger, att den sen har MFF s färger är ett stort plus :slight_smile:

Jag kör med en Canon 500D
Canons 100mm Macroobjektiv
Extern blixt som läggs ovanpå täckglaset
och sedan stativ för att få till den där lilla extra skärpan.

Det är också stort plus till fotografen. :thumbs:
Och att man vet hur man fotar. :smiley:

Tack!

Träning ger färdighet, jag har flera hundra suddiga bilder
som gått direkt i papperskorgen, har fått många bra tips av “drd” “mästerfotografen” Mattias

bara att gratulera och hoppas verkligen du kan få fram en fin lite stam att avla på =)

Hon har åldrats fint! Håller tummarna för en lyckad kull. Ska bil spännande att se vad som kommer fram.

Grattis!!!

Nu har Blue bolten släppt sina yngel och dagen därpå går hon med ny rom :slight_smile:

Vad jag kan se finns både KK multistripe, panda, RR multistripe bland ynglen. Än så länge finns inga synliga Blue bolt yngel men de är sjukt små som vanligt i ett 80 liters kar med massa mossa :slight_smile:

Intressant är det iaf. Jag har dock ingen aning om vem som är Pappan till ynglen. Det finns 7 tänkbara kandidater (4 RR och 3 KK hanar)

En annan intressant upptäckt för någon dag sen var att en KK hane plötsligt gick med rom. Den har haft väldigt smal bakkropp med konkav form tidigare. När romen vandrade ner fick den helt plötsligt väldigt konvex form och det syns tydligt att det är en hona.

bara att gratulera och förväntar mig bilder när dom blir så stor att det går, sedan ännu ett grattis att hon har rom igen =)

Sedan intressant vändning med din hanne, men bara att gratulera där med :wink:

Här går det undan. Det är bara att gratulera. Hoppas att du hittar lite små blå sötnosar snart och givetvis visar oss när du kan få till bilder. Sen får man gratta till din modiga hane som bytte förklädnad också :smiley:

En transvestit kanske :smiley:
Stort grattis till dom små!

Räkmackan, Jag köpte ett parti räkor utav dig för kanske 2-3 månader sedan.
En utav CW-pink som jag köpte ser lite underlig ut, den svarta fläcken vid huvudet kan jag svära på går i en liten liten blå nyans.

Jag har ingen jätte bra foto utrustning för detta även om jag kanske inte skall klaga med min 400D + efs 17-55 gluggen, men jag får ju inga knivskarpa macrobilder då jag saknar extern blixt osv

Men kan det vara möjligt att den där fläcken går i en liten blå nyans?
Eller är det bara jag som hoppas och vill att den ska vara blå?

Bara och gratulera!! Uppdatering förväntas!:smiley: