No Planaria [/LEFT]
[LEFT] Instructions: Control planaria within 72 hours! It’s an all natural product which is safe for plants, fish and shrimps. Dosage is easy and each package (contains packet #1, #2 and #3) treats up to 50 litres (13.5 gallons). Instructions: Do a water change/gravel clean and add packet #1. Wait 24 hours and add packet #2. Wait another 24 hours and add packet #3. To be safe, you can always do a water change 24 hours after adding packet #3 and you’re done. Easy and safe.
Vet att många velat ha lösning på hur man tar bort Planaria så jag tänkte att jag lägger upp denna tråd då jag hittat av en slump en hemsida som säljer en produkt som ska tydligen ta bort Planaria utan att någon räka, växt eller snäcka skadas. Vet tyvärr inte om dem skickar till Sverige eller något mer om hemsidan, bara att dem har denna produkt mot Planaria.
Vet faktiskt inte Marcus, kom fram till sidan av slump, kanske Eredica funkar bra men har inte sett än att någon konstaterat noll dödsfall i räkpopulationen när dem använt Eredica.
Hade varit bra o veta om någon kört med Eredica och fått bra resultat
Jag har provat eredica i ett kar och axilur i ett annat. Båda medlen hade bra resultat på maskar och hydror. Axiluren tyckte jag var lättare eftersom det löste sej direkt. Eredican låg en del på ytan och lämnade “typ” kalkrand på glaset. Inga dödsfall bland räkor, malayer och posthorn.
Jag testade att köra med kolsyra vatten och salt
Och planarierna föll pladask ner till botten av plast bunken
Men dock så kom dom tillbaka efter en vecka
Så jag misstänker att äggen inte dör
Då dessa planarier som dök upp var mini bebbar