Precis som topic lyder, Vilket är det bästa fodret för Körsbärs-/Sakuraräkor?
Jag kikade igenom Ebishop lite snabbt och hittade enbart ett foder som var lite extra lämpat för röda räkor.
Spirulinapulver, är detta ett bra foder för Körsbärs-/Sakuraräkor eller finns det något bättre?
Evolve har jag med de får det ibland men jag märker knappast någon rusning till det fodret, jag själv använder Ebi Gold räkfoder till mina men den har dom inte på Ebishop längre då den är i snygga glasflaskor:D
Har även testat Dennerle Shrimp King Complete den är inte populär här hos mina räkor, dom skiter fullständigt i den maten:)
Men det är sant, det finns inget foder som inte går att använda till alla sorters räkor:D
Surfade in på Pimpyourshrimp.com och hittad lika olika fodervarianter som skulle vara lite extra bra för bland annat Sakura. Sakura och Körsbärsräkor är väl egentligen nästintill samma räka, bara att Sakura är mycket rödare? Fanns ett par intressanta foderprodukter som tyvärr var slut men hittade en som hette Dennerle Shrimp King Color och en annan som hette AT Neocaridina baby VITAL.
Någon som har testat någon av dessa två?
Mjo jag vet att den andra är för små räklingar, funderade på att köpa båda. En till stora och en till små
Är Dennerle Shrimp King Complete ett bättre alternativ då?
Jag gjorde det. Dvs både beställde och kryssade i foderprover
La även till lite annat foder då de var ganska billigt. Allt som allt gick det på ca 290 kr, inkl frakt
Tack för hjälpen!
CSF BabyPro
Dennerle Shrimp King Complete
CSF MullbärPlus
AT Crusta Natural Brännässlorstickor
Torkade Valnötlöv
Jag har ett kar med kärsbär och lite djurliv från svensk sankmark. Det enda jag ger dom i matväg är lite äppelskrutt och kanske nåt andra matrester, men det är mest sniglarna som äter det vad jag kan se. Körsbären tycks må bra och förökar sig ändå.