Banderad

Hej på er!

Jag är en 34 årig familjefar som ursprungligen kommer från Östersjöns pärla Kalmar. Sedan sju år tillbaka bor jag dock i Blekinge där jag nu för tiden jobbar som Fritidsledare (är lärare i grunden). Akvarisitiken har följt mig sedan jag var sex år gammal, och för fem år sedan utvidgade jag hobbyn kraftigt. För närvarande har jag en bit över fyra kubik vatten i mitt akvarierum nere i källaren fördelat i 20 kar. Denna mängd ökar ständigt.

För 6 år sedan besökte jag den stora akvariemässan nere i Duisburg. Då hade precis nanokar och räkor blivit en stor fluga där nere och flera av mina medresenärer på bussen köpte med sig hem till Sverige. Då såddes ett litet frö av intresse i mig. Efter akvariehelgen i Göteborg tidigare i år fick jag på allvar upp ögonen för räkor. Som inbiten ciklidist (håller även endel ovanliga levandefödare) har jag dock ännu inte gjort något räkförsök, men nu ska det bli av! I källaren står nu ett tomt 50-liters som ska hålla endel räkor framöver. Jag planerar även en ställning med småkar (runt 30 liter) som ska ner i källaren någon gång i framtiden.

Simma lugnt!

/Jocke

Hej och välkommen ner till oss i räkträsket:thumbs:

Vad är det för levandefödare du har:D?

Tack så mycket! I nuläget har jag:

Limia perugiae
Dermogenys pusilla
Poecilia reticulata (Guppy, Moskvablå)
Xiphophorus kallmani
Xiphophorus maculatus (Korallplaty, den ursprungliga odlingsformen där fenorna är vita och kroppen knallröd)
Xiphophorus nezahualcoyotl
Xiphophorus nezahualcoyotl “Ocampo”

Huvudsysselsättningen är ciklider från hela världen.

/Jocke

Varmt välkommen till redbee :slight_smile:

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Tackar så mycket :slight_smile:

/Jocke

Välkommen Jocke :slight_smile:

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Välkommen hit =)

Nice!

Välkommen hit, kul du fått upp ögonen för räkorna med :slight_smile:

Välkommen! Visst är du medlem på ciklid.org också? :slight_smile:

Hej och välkommen Jocke!