Bananblad

Är det någon som vet om Bananblad är lika bra eller bättre än Mandelblad
Jag funderar på att prova dom.
Sänker dom också PH ?
http://www.gs-wirbellosenhandel.de/epag … oducts/361

Hmm, inte testat. Torkade bananblad kan du köpa från valfri kinaaffär.

Banan odlingar är kända för att avända mycket gifter…

Ok tack

…och bok/ekblad plockar man alldeles gratis, funkar perfekt. Bananblad hade jag inte använt själv, just pga det som skrivs ovan med ev. gifter.

Hilsen,

/P

Jag ska testa med ekblad igen, jag har gjort det förrut men dom gillade inte det.
Ska man koka dom innan ?

Brukar endast “skålla” dem med vattenkokaren…över ett durkslag eller en sil.

Iofs plockar jag mina på den egna tomten,vet att det inte finns ngr konstigheter i dem.

Har du testat almond leaves?

Nej inte än.
Jag provar med ekblad, det är gratis.

du kan få ett av mig! eller två! vet inte om de gör någon direkt nytta men jag brukar hänga dom på bakre glaset som bakgrund
mvh clas

Tack för omtanke, jag har en jätte ek utanför mig.

Dom bananblad som Johnny snackade om är för matlagning skulle jag tro, så dom kan väl knappast vara giftiga eller :? :? ???
Jag tänker leta efter bok jag och till hösten plocka bokblad, det finns ju en och annan bok även här uppe i Götet :smiley: :smiley: !!! Jag plockade dessa löv utanför stora polishuset på Skånegatan förut, men jag vet inte om bokarna står kvar då dom bygger ut huset :smiley: !!

Tur att du inte vart stopad av polisen :smiley:
Ja hoppas dom behåller trädet :beg: tänk på miljö

Det hoppas jag också, tror det är 5 bokar utanför på deras gräsmatta, får åka och kolla någon dag. Utanför gammla posthuset som ska bli hotell växte det gammla vackra lindar men de har sågat ner dem för någon vecka sedan, det börjar se ut som torgen i Moskva nu aldeles kalt :frowning: :frowning: !!!