Atyopsis Moluccensis odlingsförsök

Hej!
Jag håller just nu på att försöka få nykläckta larver att överleva/utvecklas. Har några Atyopsis moluccensis och en hona har flera ggr tidigare haft rom, men denna gången bestämde jag mig i sista sekund att förflytta henne och se om det kan bli något…

Min stackars räka har bott i exil i 4-5 dagar, inrett med lite sand, grotta och flytväxter. Endast syresten och doppvärmare, samt belysning 10-12 h. Hittade första larverna där i senare samma dag som jag flyttade henne. Sedan har det blivit betydligt fler med dagarna (hon hade dock fortfarande kvar en hel del okläckt idag). Har bytt ca 50% vatten per dag och tillsätter mineraler (aquanamin).

Hittade inget riktigt saltvatten-salt när jag skulle handla, så köpte en dyr burk artemiasalt som start och hoppas det inte skadar? Ska köpa riktigt salt imorgon!

Räkan har idag fått flytta hem till sitt vanliga akvarium. Bort med växter och grottan, och i med salt - det är nu det lär gå på tok när som helst :roll:
Nu har larverna artemiasaltat vatten, 1,5%. Imorgon saltar jag upp till dryga 3% med riktigt akvariesalt. Tänkte fortsätta med 50% vb dagligen och har köpt flytande foder för artemia med phytoplankton.

Jag har läst vad jag hittat men är samtidigt på hal is, aldrig provat liknande förut :scratch: Så jag kommer säkert på massa viktiga dumma frågor att ställa och tänker samtidigt att det kan vara intressant för andra att följa :smiley:

Ska försöka få upp bilder med…

Och nu finns de inte kvar. Artemiasalt är nog inte okej för dom.

Nya tag nästa gång det finns rom.

projekt! Hade vart asfränt om du lyckas. Jag har vart inne på liknande för amano då jag har många såna.
Dock tror jag att det ska dröja lite längre tid innan salhalten höjs. Tänker mig 1%/vecka eller liknande. Vad har du för tankar om det?