Äter ni räkor?

Hej!

Är helt ny på räkor, men har inom kort tid blivit helt såld på dom :slight_smile:

Äntligen kunnat möblera om här hemma, så de funnits yta för att få plats med ett litet kar, blev en Fluval Edge 23 liters. Får väl erkänna att det var den fåfänga delen av mig som fick bestämma. Återstår att se om den blir bra.

Till en liten annorlunda fråga kanske…men som Göteborgare måste jag fråga. Äter ni räkor?
Även om de inte är samma som säljs i Feskékyrkan, så är det ju ändå räkor. Kan ni med? :|:evilgrin:

Självklart äter jag räkor men inte mina egna :wink:

En ytterst intressant delikatess är pandor från Janne som kostar 450 kronor. En mysig räkröra med både vitt, blått och svarta nyanser.

Hur festligt det må än låta tror jag att notan inte hamnar på en trevlig och behaglig siffra. ^^

Reker, såna man eter?

Det är väl kilopriset som bestämmer hur gott det är. Så dessa måste vara den yttersta lyxen?

Nej, inga räkor eller kräftor åker ner i den här magen :smiley:

Maneter?

Jag hade faktiskt en människa som för några år sen ringde på min blocketannons och ville köpa 70 kg räkor,hon skulle göra skagenröra.Jag trodde det var någon som drev med mig så jag svarade tillbaka med samma mynt.När människan la på i örat på mig insåg jag att hon menade allvar.Självklart äter jag räkor.

Men Rickard fattar du inte, reker såna som maneter, du är ju stockholmare ju:evilgrin:

Jag äter gärna alla slags skaldjur förutom havskräftor och mina akvarieinvånare:D

Haha 70 kilo räkor, undra hur många räkor det är? Kanske kan sälja 5000 av de blåa tigrarna Rickard? Då blir det sippa på pina colada på någon vacker ö.

Jag har fått den förmånen att vara född och delvis uppvuxen på västkusten och sen flyttat till Stockholm.Den med stockholmaren och göteborgaren kan jag aldrig få ur mitt huvud.

Bra, då kan jag fortsätta äta dom utan att känna att jag är nån hemsk, sjuk människa :slight_smile:

Hon trodde jag var dum i huvudet när jag sa att jag hade dom i akvarier i sötvatten.

Hehe, det är endel som tror man är knäpp ja och dom tror väl att man har frysta räkor med skal på i sötvattenskaren:lol::lol:!!!

Ät du dina räkor och andra skaldjur det är ju inte samma som dom vi har i karen:)

Jag äter också räkor, men inte mina.:smiley: