Funderar på att köpa detta från JenL (Pimp Your Shrimp) men vet inte om det är bra. Är det någon här som har testat detta?
Om inte tänkte jag att jag själv kanske skall vara “försökskanin” för detta vattenberednings preparat.
Tror inte någon kan hjälper dig. Ingen har köpt den hos mig ännu Aqua Tropica hadde otur eftersom Saltyshrimps Sulawesisalter kom nästan samtidig på marknad och de flesta köper nu Saltyshrimp mineralsalter.
Nej. Jag vet inte hur Aqua Tropica sammansätter sin salt och hur de har forskat vilka mineralier Sulawesiräkor behövs.
Men jag känner Carsten & Frank Logemann och Roland Lück från Saltyshrimp. Jag vet att de åkte till Sulawesi och tog vattenprover där och sen analyserade de. Deras Saltyshrimpsalter gör ROvatten EXAKT som vattnet i Lake Poso eller Lake Towuti.
Om du vill testa AT saltet är du villkommna. Jag kan skicka dig en burk utan kostnader.
Kört med saltet i en vecka nu. Räkorna verkar pigga och glada, eventuellt går ett par med rom skall kolla mer noggrant idag! Vågar ej säga om det beror på saltet ellet ej.
Positivt än så länge är i alla fall att det löste sig mycket lätt i vattnet (typ som ekozon) och hittils verkar allt bra!
När man först såg dem infann sig en viss lycka. När man försökt få kort på de små rackarna en längre tid så blir man mer frustrerad skulle jag villja säga!
Man kanske skulle testa detta när det är dags för räkorna att flytta in:)
Det är inte lätt att fota dem och det är inte lättare att försöka fota de små ynglen från mina P. gretrudae kameran klarar inte att fokusera på dem på grund av deras superblå ögon som även är stora på de små firrarna:lol: