Aquascaping

Skulle vara kul med en egen kategori men det kanske räcker med projekt tråden intresset kanske inte är större

Tycker jag med :slight_smile:

En egen kategori för aquascape hör ju inte direkt ihop med “redbee”

Då har du www.plantswap.se för mer specifik aquascape.

Aquascaping är alltid kul, nybörjare på det själv men lyckades vinna plantswaps Aquascaping Contest 2010 smallklassen :slight_smile:

gör fotoutrustning det?

Det kan jag absolut tycka efter som att det krävs bra sådan för att få till fina bilder på räkorna:)

det kanske inte krävs att man har fina kar men det gör det ju fan så mycket trevligare

Ett fint akvarie är inte ett aquascape akvarie:) hehe

Nej oj då förlåt för min fel formulering, jag tänkte bara att det hade varit intressant att se folks projekt då jag sett att endel har planer på aquascape kar men vi får väl byta forum, tänkte bara att eftersom det finns trådar om fiskar som till ochmed äter räkor så kanske det inte hade varit hela världen med en tråd om aquascaping men det hade tydligen inget med detta forum att göra

Varför reagerar du så aggresivt. jag skojar ju med dig… det är bara bra att folk har synpunkter så man kan gå framåt med forum!

under Projekt tråden så hittar du faktiskt mycket mycket fixande med akvarie och snygg inredning osv:)

Jag har hittat detta aquascaping klipp i en tråd här på redbee och är sugen på att scapa något liknande. Bra att det står vilka växter han använder. http://www.youtube.com/watch?v=bfGyFZ6ljhI

Hehe ja Oliver knott som gör det klippet samt Amano är 2 av dom mest kända aquascapartisterna.

det finns massa bra på youtube men vi får nog hålla oss där för det hör inte hit
:wink:

haha… haha…ha

hehe rofl

Bra idè noob jag tycker definitivt Aquascape och den nya trenden med Nanokar hör till här på redbee. Faktum är att det nästan bara är räkor som passar i så små kar och jag tror det är en stor Nano trend på gång i Sverige. Det gynnar helt klart oss räkfantaster om fler hittar hit.
Jag hör med Johnny om han kan lägga till det i “menyn”

Håller verkligen me Janne där, skulle va kanon jue me en tråd om aquascape o få ideer o tips om hur man bör gå till väga osv. E själv på g me att skaffa nanokar, så ja röstar definitivt på en sådan tråd.

Go for it! Alltid trevligt om det är fler som börjar med aquascaping+räkfrossa!

Det vore kul att se andras kreativitet,en annan har ju inga “gröna” fingrar,lyckas fan inte ens med javamossa ! Mina “klövar” e antagligen grå…:wink:

Nu finns den under “Akvariet”