Var inne där igår och kikade runt men hur gör man när man inte kan tyska?
Jag försökte registrera mej för eventuellt köp men det fungerar inte när man inte förstår vad det står, går det att översetta sidan på något sett?
Dom tycks tro att alla kan tyska :evil: !!!
Du kan prøve Google Translate…
Jeg kan tysk. Hvad er du ikke forstår. Så kan jeg prøve at oversætte til svensk…
Tack för hjälpen !
Jag har lyckades fixa anmälan om att bli kund hos dom tillslut,
så nu återstår det bara att försöka förstå vad det står i alla texterna,
vissa ord är ju samma som på svenska men det gäller ju bara några få
käns det som. Varför påstår så många att det är lätt att läsa tyska när
man är svensk :? :? :? ???
Det finns andra företag på nätet som har både tyska och svenska och
där är det bara att klicka på språket, mycket bra tycker jag.
Orden jag inte förstår är eintagen och austagen, vad sjutton betyder det???
Behöver inskaffa ett lexikon verkar det som.
Det betyder intag och utlopp…
Jeg ved ikke hvorfor. Jeg har selv aldrig haft svært ved at læse og forstå tysk, og tilmed tale det. Jeg ved ikke om i bliver undervist i tysk i Sverige…
Men jeg kender faktisk heller ikke ret mange danskere der kan tysk…
Vi kan välja till ett språk i skolan men det gjorde aldrig jag på den tiden, tyckte det räckte med engelskan.
Intag och utlopp… :? :? :? :? Undrar om det finns andra betydelser för de där tyska orden i andra samanhang :lol: ?
Der er mange tyske ord der har mere end en betydning. Det er nok det der gør at det er så svært et sprog…
Det är nog så ja, men danska och norska är inte särskilt svårt att förstå, vare sej talat eller skrivet !
Enklaste sättet är nog translate.google.se eller om du har windows 7 så finns det en översätt flick på verktygsfältet:) ska du beställa från tyskland så kan du säga till när hur vad så kanske vi kan köra en tillsammans och dela på frakten?
Jag kan också ev. vara med på det!
Ok, så kan vi göra, det blir ju billigare när man delar på frakten !
Men var någonstans i vårat avlånga land bor ni 2, jag bor i Göteborg.
Bor också i Göteborg!
Det är ju perfekt !
Jag kan ev. tänka mig att köpa en bit Vesicularia ferriei (Weeping mossa) därifrån, beroende på när ni beställer och om jag inte hittar någon här i Göteborg Skicka gärna ett PM när det är dags att göra en beställning!
Ok, ska göra det !
Ajdå:P jag bor i västerås fel sida av landet^^
Kanske också kan vara med på en beställning. PM:a om/när det blir av. Ska se vad jag hittar i Tyskland först bara. Hoppas kunna få fatt i en del nere i Hannover.
Hilsen,
/P
När är tanken att vi ska beställa? Nästa vecka hade varit optimalt för mig
Samma här!
Jag får se vad ekonomin säjer när jag betalat mina räkningar,
men jag har tänkt beställa så snart som möjligt !
If you need something translated, ask me, I am german