Aqua-Tropica Nürnberg

Namn: Aqua-Tropica Nürnberg
Länk: http://www.aqua-tropica.de/
Beskrivning: Tysk skaldjursbutik

[siteprev]http://www.aqua-tropica.de/[/siteprev]

Nu har jag gett den här skitstöveln tid att både skicka de 7 räkorna som jag inte fick och om inte annat gett honom tid att betala tillbaks pengarna till mej för räkorna, men neej då, han är jäkligt oseriös :twisted: :twisted: !!!
Han skickade mina Snöflingeräkor den 30/4 det är en fredag och han måste ju veta att fredag följer med veckoslut, dessutom var dagen efter 1 maj och det är en röd dag även i Tyskland. När jag fick paketet packade jag upp det direkt och kunde utan att räkna se att räkorna knappast var 20 st som jag bestälde, dom var bara 14 inklusive 1 död räka. Jag skrev ett mail direkt och talade om att han skickat 14 räkor i stället för 20, när jag fick paketet var det tisdag den 4 maj och han svarade att det bara gick att reklamerar inom 24 tim :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: !!!
Jag skrev otaliga brev och han svarade hela tiden samma sak i några brev sen slutade han svara och det även om jag tog kontakt på deras sida, den ovanstående.
Bara att få för sej att skicka räkor på en fredag eftermidag kl 16.00 visar att han är väldigt oseriös, han visste också att jag med det inte kunde reklamera när han som han påstod bara hadde 24 timmars frist för reklamation och tiden gick ut 1 maj kl. 16,00 :twisted: :twisted: !!!

STOR VARNING!!!
Jag kan därför inte rekommendera denna uppfödare och säljare utan jag avrekommenderar alla som har tankarna på att beställa från Tyskland att inte köpa något från Aqua-Tropica Nunbberg, utan råder er att vända er till någon av de andra här, beställer ni här så blir ni garanterat böåsta!!!

Trist värre, någon annan som köpt från det här stället får gärna lämna kommentar, bra som dålig.

Lieferung und Gewährleistung Lebendtiere
(1) Die Lieferung erfolgt mit Paketdiensten oder per 24 Stunden Expressversand. Die Laufzeit der Pakete beträgt in der Regel 24-48 Std nach Versand. Am Versandtag erhält der Kunde eine Versandbestätigung seiner Bestellung per E-Mail. Ist die Bestellung am zweiten Tag bis 16 UHR, nach erhalt der Versandbestätigung nicht beim Kunden eingetroffen, so hat der Besteller uns dies umgehend bis spätestens 16 UHR mitzuteilen damit wir handeln können.

(2) Am Versandtag erhält der Kunde eine Versandbestätigung seiner Bestellung per E-Mail. Der Empfänger hat dafür sorge zu tragen das die Tiere von ihm persönlich oder im Auftrag eines Nachbarn angenommen werden. Die Ware ist nach Erhalt vom Besteller unverzüglich auf Schäden und/oder unvollständigkeit zu Prüfen und uns noch am Zustellungstag mitzuteilen. Für später gemeldete Lieferschäden übernehmen wir keine Haftung. Dies kann telefonisch, per Fax oder Email erfolgen. Beschädigte und falsch gelieferte Pflanzen, falsch gelieferte oder tote Tiere müssen noch am Ankunftstag fotografiert oder an uns zurück gesandt werden. Sie erhalten diese dann als Gutschrift ersetzt.

(3) Sollte der Empfänger vom Paketdienst am Ausliefertag nicht anzutreffen sein und dadurch Tiere an uns zurück gesand werden oder das Paket vom Paketdienst zurückgelegt und am nächsten Tag neu zugestellt werden und die Tiere dadurch Schaden nehmen, wird von unserer Seite kein Ertsatz geleistet.

(4) Tiere sind generell als gebrauchte Sache anzusehen, die offensichtliche oder versteckte Mängel haben können. Tiere mit regenerierten Schwänzen oder verheilten Wunden gelten nicht als fehlerhaft. Dies gilt auch für Mängel Parasitenbefall, fehlenden Krallen, Beine oder Zehen, Panzerschäden oder geringfügige Schwanzfehler, die bei lebenden Tieren vorkommen können. Aufgrund der Natur der Sache kann Aqua-Tropica für innere Krankheiten nicht haften. Aqua-Tropica garantiert jedoch, dass nur äußerlich gesund erscheinende Tiere zum Verkauf kommen. Eine Geschlechtsgarantie wird nicht übernommen. Die Geschlechtsbestimmung erfolgt jedoch nach bestem Wissen und Gewissen. Die Firma Aqua-Tropica übernimmt keine Haftung für später auftretende Verluste oder Komplikationen an bereits vorhandenen oder von ihr gelieferten Fischbeständen.

Translation:

1. The delivery is done by parcel delivery companies (I guess, DPD, GLS, etc.) or via 24h Expressdelivery. The parcels are normally in shipment between 24-48 h after they were sent off. On the day when the item is shipped, the customer gets an email with the shipment confirmation. If the delivery hasn’t arrived on the second day until 16.00 the customer has to tell us immediately of this until latest 16.00 so that we can try and take care of the matter.

2. On the day of the shipment, the customer gets an email informing them that the item is being shipped that day. The customer has to make sure that he personally or a neighbour is there to receive the shipment. Upon delivery the shipment has to be checked immediately for damages and if all items are complete. If that is not the case we need to be informed that same day about it. For damages or other problems that are brought to our attention later than this we do not accept liability. Informing us of damages can be done by email, Fax or phone. Damages or wrong plants, wrong animals or dead animals, have to be photographed the day of the delivery or have to be returned to us that same day. We will then compensate you for them.

3. If the customer isn’t there to receive his parcel and the animals are therefore sent back to us, or if the parcel couldn’t be delivered and therefore is taken back to the parcel terminal to be delivered the next day and thus the animals take damage, we will not compensate you for the loss.

4. Animals are generally seen as “used goods” that can have visible or invisible damages. Animals with regenerated tails or healing wounds do not count as damaged. This goes also for parasites, missing claws, legs or toes, damage to the skin or slight tail deformities that can show up with live animals. Because of the nature of the thing, Aqua Tropica isn’t liable for inner sicknesses. Aqua Tropica will guarantee though that only visibly healthy animals will be sold. We do not give a sexguarantee. Defining the sex will be done best we can. Aqua Tropica isn’t liable for later losses or complications with fishes already in place or delivered by us.

There. As far as I see it, you have a legal right for compensation.

a) They sent on a friday, fully aware that the next day is an international holiday with no postal service whatsoever no matter what the country and no postal service expected on sundays either. Since the second day (48h) was a sunday which is a legal no work day in Germany, you couldn’t possibly have contacted them as their offices were closed that day as well as they couldn’t possibly have done anything that day anyway since as it was a sunday, all businesses (including parcel services and express) were closed that day as well. My parents own an international courier business, so I know the routines. So their 24h clause is void .

b) As soon as you got the animals, you informed them of the dead animals and the missing animals. Did you take photos too ?

I would not accept their reasoning and threaten with a lawyer.

Ja, jag skickade foton på räkorna både i plastpåsen och i en hink, redan i plastpåsen kunde man direkt se att det inte var 20 räkor i påsen.
Jag fick heller ingen upplysning om att dom var skickade på fredagen den 30 aprill kl 16.00 som dom säger att dom skickade dom.
Jag har alla mail kvar sparade från dem.
Jag vet också at jag har rätt i detta fall, men hur gör man för att rätta till detta och få den kompensation jag har rätt till och är det möjligt tror du?

Det är bara att köra på, även om du inte får rätt i slutändan har du helt klart “stört” dem.
Förhoppningsvis så tänker de sig för i fortsättningen om de haft tillräckligt med obehag från myndigheterna.
Du verkar dessutom ha ett brinnande engagemang vilket är viktigt.

Ett tips bara ( plocka bort alla smiliesar när du skriver till dem, det går fram ändå att du inte är nöjd)

Lycka till!

Jag använder min Bredbandsbolagmail när jag skriver till dem och där finns inga smailisar :lol: !!!

Jen kan du skriva ihop det där Nasty letter eller vad du nu kallade det, det är ju värt ett försök :evilgrin: :evilgrin: !!!

Alright… I have to say I strongly recommend NOT to buy from this shop.

Peckoltia asked me to try sorting things out for her since I speak German. I called them twice and they were very rude, in the end they refused to talk to me.

They refuse a refund even though all the mistakes made were theirs. Unfortunately that seems to happen quite often as I learned from other Forums.

Sorry I couldn´t help more.

Usch! Vilket folk det finns :frowning:
Fattar inte vad dom tänker med, vill dom inte ha nöjda kunder.
Nöjda kunder ger ju fler kunder.
En eloge till dig som ville hjälpa till med det här. :slight_smile:

Tack Jen för att du försökte hjälpa mej med detta, detta företag är inget att ha och dom kommer som sagt att få allt färre kunder med detta uppförande mot kund. Det verkar som dom inte vill ha nöjda återkommande kunder och bra rekommendationer, jag fattar inte heller hur dom är funtade :twisted: !!
Att inte stå för något dom så uppenbarligen har gjort fel själva mot kund och inte stå för det är helt otroligt dåligt, men hoppas dom fått en tankeställare i alla fall och tänker sej för i framtiden annars lär dom gå i konkurs :twisted: !!!

Går det att kolla upp de andra i Tyskland för att plocka ut de hederliga tro och skriva varningar under alla oseriösa här:D ???