Har 3 st äppelsnäckor tillsammans med ett gäng bebisar, är det en dålig ide att skaffa posthorns snäckor också, hört att d kan krypa in under skalet på äppelsnäckorna…?
//Peter
Har 3 st äppelsnäckor tillsammans med ett gäng bebisar, är det en dålig ide att skaffa posthorns snäckor också, hört att d kan krypa in under skalet på äppelsnäckorna…?
//Peter
Det har jag aldrig varit med om faktiskt när jag hade äppelsnäckor, har inga nu då det inte går att köpa dem längre, min sista vita dog för ca 1 månad sedan.
Har tre stora äppelsnäckor som går med många posthorn stora som små, det har aldrig hänt att nån har krupit i äppelsnäckor. Deras stora kroppar lämnar ingen utrymme för detta, däremot åker de gärna taxi på dom. ![]()
Mina äpplen vart lite hungrig så dom mumsade i sig posthorn… får kanske stöd mata dom så dom inte går hungriga…för då kan små posthorn slinka ner som lördagsgodis till dom glupska äpplena
annars har jag inte upplevt några problem att ha både sorterna ihop.
Det kan vara så här med som på min bild “Bussresan” där åker ett gäng äppelsnäcksbebbar på gruppresa:D
http://www.redbee.se/attachment.php?attachmentid=2269
Jag har aldrig sett mina äppelsnäckor när jag hade dem äta levande posthornsnäckor och har inte hört talas om det heller, men de hjälper till och äter upp döda snäckor:)
Tack för input, blir säkert några posthorns längre fram ![]()
Kul bild Peckoltia
//Peter