Äppelsnäckor vs Broccoli

Här ska man vara duktig ibland för att ens se broccolin man slängt ner till de hungriga “små” liven :smiley:
Har ni oxå sådana högar / klumpar med äppelsnäckor ???
Blir ju lite orolig att jag inte matar nog… hoppas inte det… fast de växer ju bra

Har ett bättre foto på en annan blå äppelsnäcka…

Fina snäckor ! :smiley:

E du osäker på om du matar för lite, släng ner mer mat åt gången då. Jag matar varje dag o det säger bara slurp där me :smiley: Dem växer så de knakar, fast mina bebbar e lite kräsna, dem ratar allt utom räkmix o spriulina algtabletter :roll:

Så ser det ut hos mig varje ggn jag ger dem mat :mrgreen:
Helt normalt :wink:

Mina snäckor fick mat igår och i dag skulle krabban ha
mat…Såg att han inte åt i går. Han fick fryst artemia.
Jag tror inte han fick något i dag heller, snäckorna hann före
och åt upp allt… De är bra snabba och alltid hungriga :lol:

• Fina snäckor.
    Mvh Wilda

RIP broccoli :frowning:
Brukar också ha sådana äppelberg här hemma, tills äppel-tomba kommer och roffar åt sig allt så snäckorna bara flyger! :lol:

Pia pia pia…När man ser dem så blir man glad…Du måste komma över känslan att inte skicka…
Prata med Tombola hur hon gör…

Jag beställer på studs…5 stycken av dig…ser fram emot ditt paket…

:slight_smile: /N

Tombola, det var ju också en variant, en tombola är en sån där trumma man blandar lotter och säljer :lol: :lol: :lol: !!!

Mina småttingar gluffsar i sej maten i sådana där högar också och de älskar de där spirulinawaffersarna från Sera :lol: :lol: :lol: !!!

vill ni blanda lotter i mig??? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

HAHA . . tänker bara på en fotbollsmatch i amerikansk fotboll när alla kastar sig i en hög på bollen . . suverän bild . . den är ju helt klart i samma klass som bilden i loggan här på RB där räkorna samlas i en klunga . .
Tack för att du delade med dig =)

Nej nej inte lotter…jag tänkte mer att vi skulle köra runt ett par starköl…

Så får vi se hur bra du är på snäckor efter det…:wink:

JAG är med på tombola med öl… hade varit kul fast mycket SKUM…
(OBS får skylla på att jag är DANSKA = uppflaskat på denna ljuva dryck… eller nått)
Mvh Pia

Katten: Ja jävlar då skulle jag nog inte ens fatta vad du snackade om! “snnmäääääääcklor??+ vafaereb?=” ungefär… :lol:

Pia.L: Var glad du att du har nått att skylla på ! :lol: Jag får väl köra på att jag kommer från norrbotten och pratar otydligt :roll:

Det är oroligt vilken luktsans snäckor har… full fart till maten… tar inte många sek förren de är där…

ja snäckor e snabba till å hitta mat och eftersom dom knappt kan se så måste dom ha ett fruktansvärt bra luktsinne :slight_smile: ja öl tar jag gärna några :smiley: men Pia.l vi e ju landsfränder isf för jag e dansk och fick öl istället för välling :stuck_out_tongue:

Ja, just det… hade ju glömt att de har så små ögon… :wink:

hahaha :lol:

ÄNTLIGEN…

Pia har prata med TOMBOLA, POMBA OCH TOMBA…

OCH alla tre har gett henne info angående hur hon skall skicka…

JAG har gjort en beställning och ser fram emot att få hem fina BLÅ snäckor…

GOTT GOTTI GOTT GOTT

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: “kärt barn har många namn” heter det väl :wink:

Okay … kul att “vi” är flera här… så känner man sig inte så ensam :wink: