Mina vita äppelsnäckor fick flytta till mitt lilla nanokar på 30L för ett tag sen… Dom är 5 stycken i olika storlekar och jag var osäker på vilka kön dom hade… Men imorse hade dom lagt en underbart fin liten kokong i hörnet trots att dom bara har 3 cm luftspalt! Åh vad glad jag blev! Hela dagen är räddad!
Tack Ja det är jätteroligt! Jag har ju fått massor av kokonger förut men aldrig i det karet med bara vita snäckor… Nu hoppas jag att många av bäbisarna blir vita!! Dom vita har ju flerfärgade föräldrar så det skulle vara roligt att odla fram så att det bara blir vita bäbisar tillslut!
aha hade ingen aning om att man fick fram vita äpplen från färgade föräldrar.
Ja det vore kul att få se bilder när de väl kommer fram ur kokongen och att du får många vita (nä vill inte alls också ha vita fast köpa och inte avla själv.
Så fort vädret tillåter så skickar ja mina vita äpplen om du fortf e intresserad, av dom får du vita bebbar, fick just för nån vecka sen enbart vita från en kokong ifrån dom:D
Åh! Jag är väldigt intresserad av dom fortfarande! Det är ju svinkallt ute nu så det lär dröja ett tag innan dom kan flytta hit! Tur att du har fått bäbisar på dom, då blir du inte utan iaf
Jo det gick kanonbra! Dom lever och frodas! Nu sitter vi och planerar hur dom ska få bo när vi flyttar… Dom får nog flytta till ett 240 L om allt går som det ska
Dom 2 Anubis Nana jag fick bor i mitt nanokar, dom passade perfekt där, så söta så!
Och tänk vad skönt att du har hittat hit igen, haha
Glömde både namn och kod :?. :mrgreen: .Fick hjälp av Johnny Wong att hitta mejsjälv igen. Hahaha;).
Köpt nya skruvade små vallisnerior som ligger och flyter för att Tylosarna inte skulle gnaga av dem.
Trott eller ej då en stor svart/orange kryper upp på glassidan och tuggar sig fram. Först tog han en topp bit. Sedan sniglade han vidare mot ytan och började gnaga vid roten:woah:som låg och flöt. Visserliggen är zuccini hårdare än vallisneria. Men ändå! Petade ned honom och flyttade den flytande växten en bit bort. Mrrrrrrr… den är tänkt till bakgrund i en ev. cocoon plantering. “blink”
Tomten vet ju att en Cocoon står på önskelistan så det är bäst att samla på sig växterna redan nusmile/blink
Ja Jag vet att det är tröttsamt med uppdateringar men jag försöker lista ut hur forummet funkar(!?) Så mycket blir testskrivningar
Haha inte ens jag vet hur det här fungerar! Jag bara skriver och försöker se söt ut!
Åååh, tänk om tomten visste mina högsta önskningar… Tyvärr så tror jag inte att tomten har plats i släden för mina klappar i år! Men om jag arbetar flitigt och hårt så kan jag nog köpa mina klappar helt själv nästa år
Tyvärr så hinner jag inte läsa alla trådar…:shock:
så har ni fixat ett snyggt akvarium eller nått…
så får ni inte bli ledsna att man inte skriver en trevlig kommentar…
Det kommer så fort man hittar rätt…
Här på Redbee har vi haft nära 500 inlägg på en dag… så det var mycket att gå igenom…