Ancistrus....

Okej…

Då har det hänt…!!

Igår när jag kom hem från jobbet så kollade jag som vanligt mina kar…
När jag kom emot det ena karet med tigers i så tyckte jag att det såg ut som en lustig färgad räka på framrutan…
Jag satte mig ner och…

Hittade 5 st små ancistrusar som gnagde förfullt på rutan…:woah:
Skitcoolt…jag har aldrig fått ungar av dessa innan…

Karet är inrett med rötter och mossa…och jag har inte sett hanen på ett tag…nu vet jag svaret…

Och vad jag sett i andra trådar finns det ju duktigt folk på forumet som kan om malar…
Så ge mig gärna lite tips vad jag skall tänka på…

Känns lite märkligt att vara 35 år gammal och bli såååå glad för en sån här sak…och när jag sa det till min sambo fick jag svaret…jaha har vi fått ungar…är det ovanligt eller…:??

Känns inte riktigt att vi är på samma glädjenivå…:smiley:

:thumbs:Grattis till bäbisarna.

Ja grattis
Tips jag kan ge är att se till att mata lite extra med tex förkokta morötter och broccoli och sånt vegetariskt de äter mer än man tror :slight_smile:

Grattis till tillökningen :smiley: Mina ancistrusar har också ynglat av sig när jag hade dem med sköldpaddan o hade en massa gömställen. Allsidig kost, både vegetabiliskt och animaliskt rekommenderar jag. Kan tänka mig att även smått foder som exvis frysta bosmider är bra och även olika grönsaker. Maltabletter. Jag såg aldrig mina yngel äta, akvariet var så stort och hade så många gömställen men några överlevde iaf och klarade sig undan sköldpaddan.
Lycka till :smiley:

Jag tackar…för snabba svar…

Klart man blir glad :D.

Tankade bilen full häromdan…stirrade en stund på kvittot…750kr…det kan jag köpa en cocoon för…så om jag kör lite mindre bil så…kan jag köpa ett kar i månaden…utan att det märks…:idea:

Sa inget till maken när jag komm hemm…tror inte han har den humorn…
:lol::lol: Liiite skadad har man ju blivit:evilgrin::evilgrin::evilgrin:

Kanske vi borde göra om Redbee till en datingsida :shock:…här verkar ju alla förstå varandra…

Morrhåret: har faktiskt funderat på att starta en “singeltråd” :wink:

se där ja…en som suktar…efter likasinnade…:cool:

Du är för rolig… detta kommer jag skratta åt mer än 1 gång… Du har räddat dagen:lol:
Ja man blir skadat , fast jag har tur som kommer från en familj som är lite likt dig… OCH har en gubbe som delar mitt intresse för djur…
Mvh Pia

Kul att ens knasigheter kan glädja andra:evilgrin: