Ancistrus sp. L-309

Jag har ju 5 stycken av dessa fina Ancistrusar, de växer saktare än de vanliga och blir även lite mindre, jag tror jag visade dem när jag just fått hem dem, men nu har jag haft dem sedan före Påsk, jag älskar dessa vackra Ancistrusar.
Nu är de ca 3,5 - 4cm långa och ser ut så här:D!
Jag vet att det finns dom som tycker de ser ut som vanliga Ancistrusar, men det tycker inte jag:D!!

Vilka vackra sug proppar :stuck_out_tongue:
Jag tror inte att jag hade sett någon skillnad på “vanliga” ancistrusar om du inte hade nämnt det
Kan det vara så att dom har mer markanta,runda o större prickar?

Dom är ju super finna :shock:

Jag tycker dom är fina i alla fall.

Jättesnygga, föder du upp malar? Hur stora blir denna sort du har? Är de vuxna eller bebisar?

Dessa var ca 2 cm när jag köpte dem och de blir runt 9 cm långa, de är alltså lite mindre än vanliga Ancistrusar som vuxna, prickarna är större och just nu är prickarna blågrå, de är inte fullvuxna än och som jag skrev ovan växer de sakta. Det ska bli spännande att få se dem när de blivit vuxna, jag har ju vanlig Ancistrus att jämföra med och även dom var väldigt små när jag köpte dem:D

super snygga

jag tycker att dom är brutalt jättesöta ja, själv har ja 2 st borneo suckers som ja först trodde var sevillia som ja först va ute efter, just pga att dom inte blir så stora.

Pleckis, Ok spännande att få se hur de ser ut som vuxna. Verklgen jättesnygga.

#askungen, Finns ju flera olika som de kallar för borneo suckers. Har en modell som kommer från Vietnam, den har ett liknande mönster är klanske lite mindre än sevillian. men jättesöt.

Jag hoppas på att få yngel på dessa så småningom, det är bara jobbigt att vänta på att de ska ha vuxit klart …

Det finns ca 100 olika Ancistrusarter och alla har som vuxna skägg på nosen och många ska vara väldigt svåra att särskilja, den vanliga Ancistrusen är en korsning av flera arter och har därför inget L-nummer utan kallas bara Ancistus nr:3