Amanon i Tanganyikakar?

Är det någon som testat med Amanon i Tanganyikakar?, jag tänker mest på att få bukt med algerna då mina 3 Ancistrusar inte gör något åt dem:evil:!! Det ser kanske lite knasigt ut med Amano i det karet så ja är lite fundersam, vad tycker ni:scratch:???

Vet inte vart jag ska posta min fråga, så om den hamnat fel så ber jag att ni flyttar på den.

Är det inte billigare att mata cikliderna med pellets?

Som Clas skriver så blir dom väl säkert till mat… Beroende på vad du har för fiskar iofs :stuck_out_tongue:
Vad gäller knasigheten så är det väl lika knasigt att ha Ancistrus i ett Tanganiyka-kar som amano´s ? :wink:

Mvh Johan

Någonting måste jag ju ha som tar algerna för annars finns det ju bara algmedel att tillgå om man inte ska ha karet mörklagt större delen av året och Ancictrusarna gör då ingen nytta alls, så pom det är lika knasigt med Ancictrus i karet, vad skulle ni ha för något som tar hand om algerna?, jag har några Nerite går där men de är lika kassa som Ancicrusarna:|

Vad är det för typ av alger? Brukar ge rötter fulla med tofsalger till mina malawi ciklider då dom snabbt betar av dom. Annars prova med Siamesisk algätare då dom små exemplaren brukar vara bra på att äta alger. Tror att vuxna amano räkor kan fungera iaf tills dina compressiceps blir stora då ryker nog räkorna.

Ok, då testar jag nog med några Amanos för den enda som är vuxen är Jullehannen honan är tyvärr död, letar efter en ny hona:|
Jag har nog alla tänkbara alger i det karet, Siamensis är bra när de är små ja, men blir skitdåliga på att ta alger när de blir större och då blir man sittandes med dessa firrar som jag inte ens tycker om, så dom vill jag inte ha:roll: