Hmm, funderar lite här…
Håller på och gör om mitt 100 l till ett asienkar coh har funderat lite på om amanoräkor skulle klara sig där eller om mina tigerbarber kommer att äta upp dem?
http://www.youtube.com/watch?v=-eZVy8Y6SWk
så ser dom rackarna ut, vad tror ni? Vuxen artemia eller amano i någon form?
Ser ut som Triops, eller en annan art som liknar triops lite ![]()
Ser exakt ut som att du filmat i mitt artemia kar:P där jag odlar upp dom till kampfiskarna…
Men sen vet jag ju samtidigt inte hur amono yngel ser ut… Men i mina ögon ser det exakt ut som min artemia odling här hemma.
De tillhör helt klart klassen Branchiopoda, “bladfotingar” som artemia tillhör, och inte Malacostraca, “storkräftor” som Amanos tillhör
Klockren artemia, men det är bra bara det!! asg Inte alla som får upp sådana, själv har jag bara fått upp några enstaka till vuxen ålder. Spara allt och fodra på, du kommer ha foderartemia i evighet!!
Hilsen,
/P
Det var väl det jag trodde, men vem f-n hade räknat med att den skalade artemian skulle kläckas!!! :twisted:
Nee, den brukar inte kläcka, så du hade tur eller otur beroende på hur man ser det… s
Det är väl lite olika på olika skalad artemia, man kan ju “skala” artemiaägg och få dom att kläckas, men jag tror kläckningsgraden sjunker rätt snabbt, och processen är väl inte så exakt för hög kläckningsgrad när det säljs för att matas med okläckt.
Her er ett bilde av en hunn som er nært forestående å slippe eggene.
Tydelig fargeskift fra olivengrønn over til gulaktig når eggene “modnes”.

Jag tror vi har några som blir farliga om vi har fler fototävlingar. ![]()
2 dager gamle larver.

Fina bilder… :!: ![]()
Riktigt schyssta bilder på larverna, tackar!! För att få en uppfattning om hur små de är kan man kika på luftslangen som skymtar på övre bilden.
Hilsen,
/P
Vilka fräna bilder ![]()
Kul att få se amanolarver.
Coolt…tagit kort genom en stjärnkikare;) ?
Inspirert av DIY-makrotråden forsøkte jeg å ta noen bilder av de nå 3dager gamle larvene.
Ikke noe særlig til kvalitet men morsomt å se hva en 1mm Amanoreke ser ut.

Läckert! Dom ser inte ut att ha mycket nytta av sina ben än ![]()
AH så smått :shock: Bra foton!!
[QUOTE=;][/QUOTE]
JanOve!
Fantastiska bilder!!! Imponerad!!!
Du får gärna tala om lite hur du gör när du fotar!
:thumbs: