Som sagt är det från utsorteringskaret. Det kommer variera från ok till riktigt bra. Priset är mindre än hälften mot vanligt.
Lycka till nu!
Kul att jag kom åt en paket med räkor från dig
med tanke på all kaos som blev när kl blev 12 :evil::evil::evil::evil::evil:
Vet inte hur man kan göra det bättre, det är väll dom som är där som borde ha lite respekt för andra :?
Men det var bra priser på allt
Lite väl trångt kanske. Fanns inte en chans att som kort tjej hinna vara först på posterna när klockan slog 12. Men fick ändå tag på lite smått o gott. 2 påsar med kopparbarber från Rickard, 1 påse CR från Daniel samt 2 corydoras panda att utöka stimmet med. Sen blev det även en superred ancictrus. Och växter och en rot. Så jag gick därifrån mkt nöjd och mycket fattigare :mrgreen: Åkte förbi CRT på vägen hem då jag inte fått tag på tillräckligt med låga växter och där hittade jag äntligen en gul ancistrushona till min hane. Så det var en bra akvaristikdag.
Synd att vi missade varandra
Arek: Ja. Jag var så fokuserad på att försöka se nåt o haffa det jag ville ha så jag glömde helt se vilka som var där
Tycker nog ändå att det är trevligare med auktioner… Synd att det inte är nån nu på vintern/vårkanten.
Håller med det tar länge tid, men det blir mera ordning i salen ![]()
Hej!
Nu är loppisen av klarad och vi får tacka säljare och köpare (och de som jobbade; jag knallade mest runt i min Candlemass-t-shirt och svarade på frågor och pratade med folk). Lite feedback vore bra.
Vad var bra och vad har ”förbättringspotential”?
Var informationen/annonseringen före loppisen bra?
Var informationen på loppisen bra?
Fungerade presentationen av objekten?
Borde vi använda fler bord för försäljningsobjekten?
Hur fungerade det organisatoriskt?
Hur var kvaliteten på sakerna och utbudet?
Något annat?
Det vore kul om någon har några kommentarer. För min del var det första Haningeloppisen (har bott långt borta och bara varit hemma och knegat på storauktionen) och jag får erkänna att den inledande ”gräshoppssvärmen” som kastade sig över objekten var en aning stressande. Fördelen är att det var slut ungefär kl. 14.30.
Jag tror även att det för framtiden kan vara värt att som säljare eller köpare gapa om vad man tar med sig i förväg eller vad man är intresserad av. Till det har vi ju olika akvariefora idag.
[FONT=Garamond](Mina frågor ligger ute på Zoopet, Plantswap, Diskusforum, Ciklid-forumet och Redbee, .)[/FONT]
Tack för en trevlig men ack så trång tillställning! Det som var mest “irriterande” var väl att det var väldigt trångt och svårt att både se vad som fanns och hinna få en chans att ta objekten. Så fler bord så posterna är mer utspridda kanske är en ide… Sen kan jag tycka att det vore trevligt om säljarna skriver lite mer om objekten. Typ hur många honor/hannar det är i varje då det är svårt att se när de är rädda o inte utfärgade. I de fallen man vet så klart.
Hade gärna sett fler malar dock…
Men det kan ju ha med att göra att det är det jag är mest intresserad av förutom räkor. Haha.
Kommer Haninge inte ha någon vårauktion? Verkar va dåligt på auktionsfronten i vår… Men får väl pallra mig till Örebro i värsta fall i mars.
Håller med :thumbs:
Trång tillställning! Det som var mest “irriterande” var väl att det var väldigt trångt och svårt att både se vad som fanns och hinna få en chans att ta objekten. Så fler bord så posterna är mer utspridda kanske är en ide…
Eller inte släppa in folk innan kl12 bara utställarna,en objekt pär bord kanske borde vara best
Sen att folk blir så glupska det kan man inte göra nåt åt
Det positiva för mig var mycket bra priser, mycket att välja mellan det ska ni ha PLUS för
Tack så mycket för kommentarerna. Vi får se vad som händer till nästa gång. Även något som fungerar bra kan ju fortfarande bli bättre. Att använda fler bord är t ex en sak. Men även köpare och säljare kan bidra, främst genom att i förväg posta vad de tar med sig eller vad de är intresserade av att köpa. Det är standard inför de norska akvarieauktionerna. På akvaforum.no har varje auktion en egen tråd.
Intresset för loppisen verkar för övrigt ha varit störst på redbee mätt i antalet visningar och kommentarer. Fortsätt gärna att kommentera.
Ni är dessutom välkomna på månadsmötet idag den 12 februari kl. 19 (program och info om möteslokal finns på hemsidan).
Jag kan se fördelar med att som säljare av större antal poster ha eget bord där man själv står vid(med namnskylt) och kan svara på frågor om sina poster.Det är enklare då att justera priser efterhand också.Självklart skall det inte ske betalning direkt vid sånt bord utan som vanligt.
Tack Rickard!
Ja, det kan också vara värt att tänka på. Vad som sedan sker rår jag bara över i liten grad. Men målet måste ju vara en förbättring för köpare och säljare och - allra främst - fiskarna. Den inledande gräshoppssvärmen kan vi förhoppningsvis komma till rätta med genom fler försäljningsbord och genom att flytta på eller minska din fikahörna, Rickard. För att ändra på något är input utifrån viktigt. Så tack för kommentarerna och fortsätt gärna att kommentera ch lämna förslag.
En annan sak. Var det de här du fick tag på? http://www.seriouslyfish.com/species/apistogramma-paulmuelleri/
/Johan
Kan vara dom.Får se när dom är könsmogna och utfärgade.