Åker till stockholm, vad finns att besöka?

1 Maj åker jag möjligtvis ner till stockholm i några dagar och undrar om det är några ställen som är värd att besöka?
Är intresserad av räkor, rötter, mossor, växter och guppys! Vägled mig!! :slight_smile:

Asplunds kanske? :smiley: Har du varit på Akvarielagret? Åk dit annars, mest som en upplevelse men kanske inte så jättemkt shopping (ganska dyrt).

Du är välkommen till mig.Kolla min hemsida för info. www.asplundsfisk.se

Det kan jag absolut tänka mig att göra! Såg att min mor (där jag kommer bo just då) bor granne med dig! Spiralbacken :slight_smile:
Får återkomma senare men du kan väl skicka en lista i pm om du har lust, räkor och guppys jag kan tänka mig vara intresserad av ! :slight_smile:

Asplunds är supernajs (både odling och ägare).
För växter rekommenderar jag Södermalms akvarieaffär, på…Södermalm. 1min promenad från t-banan Mariatorget (utgång motmpolishuset). Ägaren odlar mycket själv så man slipper växter som vuxit emersed (och ser annorlunda ut mot hur de ser ut när de sen får växa i vatten) och dessutom är hans växter därmed kemikaliefria. Dessutom brukar man alltid få extra stor portion jämfört med såna där krukor som de flesta akvarieaffärer kör med.

Bäst du dubbelkollar att saker har öppet bara, då 1a maj är helgdag.

Tack för tipsen! Stannar till 4e så något borde ju ha öppet :slight_smile:

Du måste maila mig för att få lista. Det går inte att skicka listan via pm.

Såg att jag skrivit fel, menade den 1 april!