Jag har i mitt akvarium förutom räkor en massa blå posthornssnäckor. Min zebra snäcka dog för någon vecka sedan, Black Helmet dog häromdagen. Hen ligger i en egen skål så jag är säker på att hen inte bara “vilar”. Har även 2st White Wizard, förutom detta då en massa räkor.
Vad jag undrar nu är att under min rot så sitter det som stora “luftbubblor”, har petet lätt på dem och det är inte luftbubblor utan något segt. Har någon en susning vad det kan vara? White Wizard föder ju levande ungar läste jag, Zebran dog innan dessa “bubblor” kom till. Men hittar inget att läsa på nätet om Black Helmet, kan det vara den som lägger ägg så?
Är nybörjare på räk-akvarium och hoppas lära mig så fort som möjligt så att alla invånare ska må bra.
Ha en trevlig helg/Carina
Black Helmet kan inte föröka sej i sötvatten och de gör som alla andra Neritinasnäckor en massa stenhårda ägg på allt i karet.
Det är många av snäckorna i handeln som inte är rena sötvattenssnäckor
Har du någon mal eller annat i karet?
Nej, jag har bara snäckorna och räkor. Nu har jag även ett par honor som går med rom, så jag vill inte plocka upp roten och kika närmare. Det får väl bli en överraskning vad som hände med “bubblorna”. Det ser ju inte alls ut som när posthornssnäckan lägger sin “platta” med rom överallt, utan ser ut som en stor “luftbubbla”, än så länge ser jag inget i dem. Har bara haft dem i 2 dagar.