Ser ut som om man måste ta med stora plånboken idag! Som vanligt är malar, räkor och även växter intressant för mig. Kan även tänka mig att införskaffa nån trevlig stimfisk till vårt nystartade Juwel lido 200 som idag bara har ett lekpar scalarer som invånare.
så nu kom ja hem trevlig & träffa redbee folk!
kan redan säga nu jag gjorde nog dagens klipp köpte 9 st vuxna crystal med taiwan gener i påsen va det 2 honors med ägg + att jag tycker mig se 3 honor till + att det va massa små yngel ipåsen tycker mig se en kingkong yngel ![]()
sen lite klagomål kanske tar mig vatten överhuvudet men måste säga att om det är bara folk som är medlemmar får sälja borde veta bättre att ha aktion på vanliga svarta malar & platy tar massa tid iställe ha dom på fast pris bordet dom gick inte mer en 30-50kr så fick man vänta först 3 timmar på ens kom till räkorna så kläcker han ut nu ska vi ta dom fina räkorna först & sen sluta han gick över till andra fiskar med 5-8 påsar kvar? vad vet han vad som är fint & vad som är fult så fick man vänta lite över 1 timme igen men då hann dom med att sälja mer påsar med växter en räkor ska man ta nått sist är det växterna…
men kul & trevligt va det ![]()
Det var kul att träffa dig också, skönt att väntan på sakura i var helt på förgäves med tanke på crystals med tb gener…
Jag, nyss hemkommen från auktionen, kan delvis hålla med kritiken men det var första gången för mig, så jag har inte några referenser.
Lite för många poster gjorde mig själv och andra lite småtrötta, men det var en härlig stämning och mycket urval, kanske lite för mycket för en räknörd. Fika och varmkorv fanns på plats vilket var bra.
Trevliga människor de där akvaristerna och jag fick träffa folk jag aldrig sett tidigare från RedBee.
Jag återvände hem med lite räkor och mossa och kommer gärna åter nästa gång.
Tack alla som kämpat och slitit för detta event.:thumbs:
ja det va trevligt & träffa dig shrimpcoctail & Daniel Brodin & Apistojohan & alltid trevligt att träffa Arek :mrgreen:
men va det mer då där här ifrån eller missa man säga hey till nån ![]()
nja det där räkorna va ju bara ett impuls köp efter väntat lite över 4 timmar ville få med mig nåt men det blev bingo :thumbs:
Nu är storauktionen avklarad sedan ett tag. Jag hoppas att någon fortfarande minns den. Det var hektiskt och jag hade nog ett par dagar auktionsbaksmälla – och en hel del att göra. Hur som helst är det att tacka alla som var där och så alla som hjälpte till. Det krävs 15-20 frivilliga och en hel del planering och förberedelser för att ”rodda” det hela.
Feedback tas hur som helst gärna emot. Vad var bra, vad har förbättringspotential (fint ord för ”vad var inte helt lyckat”), vad tyckte ni om vår nyhet kvalitetsauktionen?
Eftersom att den har varit återkommande i 40 år så förväntar jag mig att detta även händer i år! Jag är helt ny på akvariefronten… Men det vore enormt skoj att få dela glädjen med fler och även bjuda mot några för att bidra till en lyckad auktion ![]()
Skickat från min iPhone med Tapatalk