Är det ingen som har lite taiwanbees att sälja på auktionen?
Det skulle vara skoj tycker jag. Själv satsar jag på PRL PBL och neocaridina. Har nån enstaka winered.
Är det nån mening att jag tar med 1 taiwanbee winered?
Är det ingen som har lite taiwanbees att sälja på auktionen?
Det skulle vara skoj tycker jag. Själv satsar jag på PRL PBL och neocaridina. Har nån enstaka winered.
Är det nån mening att jag tar med 1 taiwanbee winered?
ja skulle köpa den! =)
Kanon då får den åka med…
Daniel, lägg singelräkan på auktionsbordet, men inte bara för skojs skull. Att få se utroparens min är nästan grund nog, men dessutom betingar den minst 30 kr och genom auktionen hamnar den inte hos random galning som är snabbt framme vid fastprisbordet…
Funderar på en liten biltur till Handen och skulle gärna ta med lite udda räkor till mässan, men jag är ju inte medlem så det blir till att köpa istället.
Det tycker jag låter som en strålande ide!
Ja vad roligt ta med dig lite räkor ![]()
Och det ska bli kul att få träffa nytt folk ![]()
Hej Daniel
jag förstår vad du menar men tanken var att vi som inte hade någon möjlighet att ta oss till Hanninge skulle få en chans här på forumet.
Men vi får… som du skrev avvakta och se om det blir något intressant över istället.
Inte många dagar kvar nu, tänkte ta mig till Haninge och handla lite :thumbs: Har precis gjort plats för fler räkor samt delat av ett kar.:lol:
Ska jag ta med mig vanliga cr och cb.
Är det någon som är intresserad av posthorn har inte många men nån post kan det bli
Då har det dykt upp lite reklam under “på gång” i några “Mitt i”-tidningar, åtminstone i Haninge, Nacka och Värmdö (men nog inte i Tyresö, Huddinge, Söderort Farsta). Om någon ser någon annanstans eller hör på radio är det ju bara att tjoa till. Kul att veta var sådant kommer med. Det har ju fyllts i en hel del webformulär…
Jag kanske borde bifoga auktionsaffischen också. Den är … hmmmm … “fulsnygg”, nästan lite kultig faktiskt.
Några förtydliganden om kvalitetsauktionen.
Att samla lite speciella poster till en kvalitetsauktionsdel i storauktionen är mig veterligen ett nytt grepp. De som vill ta med (främst) fiskar till kvalitetsauktionen anmäler det till oss vid inlämningen, men det är slutligen vi som avgör vilka poster som auktioneras ut under kvalitetsauktionsdelen. Max 50 poster är vår ambition. Det är givetvis tillåtet att sätta ett högre minimipris än 100 kronor – och det gäller då också om objektet ropas ut under den vanliga storauktionen.
Vi har även planer att göra en förteckning över objekten på kvalitetsauktionen, eftersom kanske inte alla säljare vill att de ligger framme fram till kl. 15.
För att underlätta lite för oss och för att öka chanserna att få ett bra pris vore det bra för oss, säljare och potentiella köpare om ni som har tänkt ta med er något speciellt la ner lite tid och informerade den ovetande men intresserade massan på olika akvariefora om vad ni har tänkt ta med.
Väl mött på söndag!
Nu har jag samlat på mig lite godisar
Jag har 6st sakura visa är bloody mary, nån paket med cr och cb, sen nån paket med PBL (pure black line) 2st tylomelania sp.bruna
2st innerfilter Aquael
mm: väll möt till alla kom och hälsa på ![]()
Arek
Ser fint ut Arek och själv ska jag ta med några påsar med PRL räkor och lite mossa. Men hoppas att jag åker hem med fickorna fulla av fynd.![]()
Hej alla!
Mina, shrimpcoctail och Areks bättre räkor kommer hamna på kvalitetsauktionen samt jag kommer lägga 1-2 påsar utsorterade prl på vanliga auktionen. Även fast de är lite sämre finns anlagen där det tar bara lite längre tid med urvalsodling. Ska försöka hinna få upp bild/ film på det jag tar med mig.
Jag tar med mig:
Dessa är uppfångade och så har jag ställt dem i ett fönster för bra ljus för film dvs räkorna ser lite bleka ut men blir bättre när de landar i nåns burk.
2 påsar med 7st utsorterade Benibachi PRL i olika gadering
2 påsar med 5st Benibachi PRL Gradering SS
2 påser med 3st Benibachi PRL Gradering SSS
1 påse Blå neos 6st
Detta tar jag med mig:
3 påsar med fyra PRL räkor Prima av SS och SSS. Se bilder
5 påsar med fem utsorterade men hyggliga PRL i S-SSS
3 påsar med mossa av okänd sort.
Just det så har jag med mig några småportioner Fissidens fonatus som kommer finnas till salu på fasta bordet där även jag sitter och tar betalt.
Hoppas på att få träffa lite redbeeare där imorgon.
Väl mött
/Daniel
Det ser lovande ut, Daniel, Arek och shrimpcoctail.
Jag postar senare vad jag faktiskt har packat, men Blue Jelly blir det iallafall. Några påsar till fastprisbordet och några få påsar till auktionen.
En annan sak: Jag har en ensam White Pearl som jag gärna tar med och ger bort till någon som har White Pearl hemma. Den går ensam i en stor Javamosseburk och sågs senast igår. Tjoa gärna till i tråden eller fråga vid fastprisbordet imorgon så kan Daniel peka ut mig.
På återhörande. Nu måste jag visst vara social ett tag, trots att jag har tillräckligt att göra med auktionsförberedelserna…
Jag tar med:
Blue Jelly-räkor
Anubias
Riccia (med andmat)
Christmas-mossa
Spiky-mossa på lavasten
Javamossa
Vallisneria sp.
Catappa-blad
En ensam White Pearl-räka ges bort till någon som har sällskap till den.
Önskelista:
Glöm inte kontanter (och då inte bara 500 kr-sedlar)!
Mest prat om auktionen hittar ni här: http://www.redbee.se/showthread.php/9957-9-11-Haninge-akvarief%C3%B6renings-storauktion-%28med-kvalitetsauktion%29
Vi ses strax!