30L nanoburk

Tänkte dra igång en tråd om mitt nya projekt. Denna gången blir det en nanoburk på 30L och invånare kommer i huvudsak vara räkor

Har köpt en slimlinebakgrund och nu väntar jag på att få hem mitt bottenfilter. Kommer köra med bottenfilter och filtermatta bakom slimlinen så pumpen kommer få suga genom botten först sen upp bakom bakgrunden o ut Tror det kommer ge ett fint filter med minimalt underhåll och man slipper se pump o det.

Håller på o testar lite olika scape nu, får se hur det blir. Hoppas bottenfiltret kommer i morgon så man kan limma fast bakgrunden sen.

Ska bli väldigt intressant och se, mer bilder önskas :smiley:

Ska bli kul att följa! :slight_smile: har själv beställt ett fluval ebi 30l… Vad använder du för lim att limma fast bakgrunden med? För du kommer väl limma bakgrunden på insidan antar jag?

Jag kör med vanligt akvariesilikon. Ja den ska sitta på insidan eftersom jag ska ha pump o filtermaterial bakom :stuck_out_tongue:

Idag fick jag hem bottenfiltret så man kunde snickra vidare :smiley:
Så nu är allt limmat så det är bara o vänta någon dag nu då.
Såg att fler hade gjort en liten bit som man kan dölja utblåset med o jag gjorde lika så :slight_smile: sågade ut en fin liten bit och gröpte även ur den på baksidan så man inte ska behöva se så mycket av den sågade kanten och den bli lite tunnare.

Nu är det uppstartat och här kommer lite bilder. Är inte helt nöjd med utseendet men får se hur det blir.

Funderar på att starta om nanoburken. Blev inte alls nöjd med hur det ser ut :cry:

Kanon tycker jag! I med lite mer växter och låt de gotta till sig lite mer :slight_smile:

Riktigt snyggt gjort med bakgrunden! fungerar det bra med filtren?

Släng upp nån ny bild, en månad sen förra ju :slight_smile:

Tackar :slight_smile: Jo bakgrunden den blev jag nöjd med och filtret verkar funka kanon :smiley:
Här kommer en dagsfärsk bild

hmm…satt massa ideér i huvudet på mig nu :stuck_out_tongue:
har 2 st aquael 30l… utan bakgrunder… och blev minst sagt lite avundsjuk! :smiley:
Får “offra” ett och göra som du, har ju inget bottenfilter osv heller… men det hade ju varit väldigt smidigt och kul att få prova det också! alt… införskaffa kar nr. 3? och slippa krånglet :smiley:

Tycker det ser skit bra ut! sen är det ju smaksak ifall man vill ha mer växter eller inte… kanske skulle velat ha någon mer växt i vänstra hörnet, bakom roten för att få ännu mer djup i det. Men det är ju smaksak som sagt! :slight_smile:

Har nog “pyntat” om mina kar 2-3 gånger sen jag startade dom i sep förra året! :slight_smile: kanske blir snart igen nu när man fått inspiration :wink: Det som är roligt med att ha flera små kar är ju att man kan ju ha olika stilar i dom, vilket är bra…om man som jag vill ha ALLT! :smiley: så är det ju bra att ha en stil i vardera kar!

Tycker du ska köra på det du har, så får du väl se hur känner med tiden! :slight_smile: tycker absolut inte du skall starta om, nån mer växt i bak, så tror jag du kommer bli ännu mer nöjd! (typ. javaormbunke eller något annat “buskit”

Hehe man har alltid massa ideér och saker man vill testa :smiley: Riktigt nöjd med bottenfilter o bakgrunden så man slipper se all teknik :smiley:
Jo får testa o trycka ner någon mer växt o så :smiley:

va ett tag sen man skrev nu o det växer till sig i burken så den får vara kvar som den är :thumbs:Va även o köpte 2 nya invånare till den idag :smiley: