Har efter en längre tids uppehåll fått fart på akvarieintresset igen så tanken är att köpa på mig ett nano-kar.
Tanken är denna setup, det jag inte är riktigt säker på är val av botten substrat, ser riktigt cool ut men vet inte hur bra det är till räkor?
Annars då, vad tror ni filter/belysning och val av nano-kar?
Kommer kosta runt 1000kr inkl frakt från tyskland plus växter och räkor.
Då jag inte är så glad för små kar, så har jag inte erfarenhet av den storleken.
Min första tanke var dock att det eventuellt snabbt kommer att se skitigt ut på botten med vitt bottensubstrat…
Fast mycket annorlunda det är det… Winter-wonder-land
Har börjat tänka om ang bottensubstratet, får se om det blir ett mörkare.
Har försökt vänta ut den andra modellen utav 31L karet som var billigare men verkar inte komma in i lager igen så får nog köpa det jag tänkt från början =)
Hur är det att köpa växter från Tyskland?
Håller de sig levande upp till mellersta norrland tror ni?
Du får bonuspoäng när du handlar hos dom som du kan använda för att få rabatt när du handlar hos dom nästa gång!
Du kan också få bonuspoäng genom att skriva recensioner på varor du köpt eller skicka in foton på varor du köpt!
Då var detta beställt =)
Är det bara den plågsamma väntan kvar och sedan bestämma vad som ska få bo i akvariet också.
Ja mossan är till frugans orm om någon undrar
Dom där Växterna får du dra upp lite så att rotstammarna är ovan sanden annars kommer dom att dö dom gillar inte att stå så där, bästa är egentligen att fästa dem på stenar eller rötter ovan sanden:)
Ser ok ut annars:thumbs:
Var och köpte två häxmalar till stora akvariet och upptäckte när jag kom hem att det också hade smugit med ett litet yngel av okänd sort som jag stoppade ner i kuben
Får se vad det är när den vuxit på sig lite och får flytta till stora den med