Jeppe från Motala, vätterns pärla=)
34år, gift ,2 barn , villa volvo vovve
Har på nått konstigt sett hamnat i räk träsket, fattar inte hur det gick till för har aldrig varit i närheten av att vara intresserad av det förut.
Har 2 fisk kar , men bara för nöjes skull, håller inte på med nån odling eller så.
Nu till räk karet, Hade ett litet läckande kar till övers, och det började som ett projekt för att se om jag kunde täta det själv. Om det blev tätt kunde man ju alltid ha det som yngelkar eller liknande. Men på nått konstigt sett snurrade jag in mig i räk trådar på zoopet, och det ledde mig hit, och nu står karet fullt med mossa och gottar lite , för i slutet på veckan flyttar mina första räkor in.
Tänkte starta med Körsbärsräkor , Hört/läst att dom ska vara bra för nybörjare, rätt tåliga. Får hoppas att det stämmer.
Det värsta är att känner jag mig själv rätt så kommer jag ha fler kar inom kort med olika sorters räkor=) (om inte frun får bestämma)
Så risken att ni blir bombade med nybörjar frågor här på redbee är rätt stor, passar på att be om ursäkt för det så det redan är gjort , så kan jag tjata på er med gott samvete sen =)
Jo har ju förstått att dom gärna blir fler=)
Så lär väl bli fler kar i framtiden.
Har en del kompisar med som har fisk , dom går nog övertala att börja med räkor, och då kan dom adoptera lite räkisar från mig…
Hej och välkomen hit till oss räkgalningar :lol: !! Det är lätt att man som du sa fastnar i räkträsket ja !! Jag själv är gammal akvarist och fiskar har jag ju än men dom krymper i mängden av någon underlig anledning, skulle tro att mina två 250 L kar i stort sett bara kommer att innehålla räkor med tiden. Jag har ett renodlat räkkar men ska köpa 1 eller 2 till i veckan tänkte jag !!!
Så en en gång varmt välkomen till oss !!!
Mina 10 räkor vart helt plötsligt 40 =)
Nog för att jag förstått att dom ynglar mer än gärna, så trodde jag inte att det gick så snabbt.
Blir nog att lägga över lite större individer i mina andra kar.
Uppdatering på räk fronten : är numera även CR innehavare ,vart ett par idag…
Har ochså börjat dela upp mina körsbär i olika kar pga det snabbt växande antalet.
Måste nog börja sälja lite snart=)