Weeping Moss på Tradera

Hittade den här auktionen på Tradera med otroliga bud, folk är då inte riktigt kloka dom är uppe i 205 kr nu för en liten tuss mossa:shock::mrgreen:!!

Tänkte jag får dela med mej, jag kan ju köpa en större tuss av denna mossa på Hornbach då dom rensar det stora visningskaret:D:lol:

http://www.tradera.com/weeping-moss-vesicularia-ferriei-auktion_341860_176236043

är det något specielt med den mossan eller…?

Måste vara det va eller, jag fattar inte hur folk kan vara så korkade ibland:scratch::lol::lol:

Ibland är det som om de bara budar för sakens skull.
Har med sålt växter på Tradera innan och vissa växtauktioner gick skyhögt.
Det värsta jag sett på Tradera var en liten planta Windelöw som gick för 375:- :shock: Jag skapade t.o.m en tråd om det för jag blev ganska så chockad.

Jag har lagt till den i min minneslista för jag vill veta vad den slutar på.

Ja ibland går buden väldigt högt, jag har sett 5 hibiskusfrön från en amerikansk exlusiv hibiskus gå för någonting på 1300 kr, lite magstarkt man måste nog vara väldigt peningstark för att ge sådana summor för 5 frön:shock:

Det var någon annan växt som ränt iväg rätt bra med har jag för mej, folk verkar tro att det är klipp man gör på Tradera:lol:

Jo man kan nog göra bra klipp på Tradera med, men inte med växter verkar det som. :mrgreen:
Har köpt växter en gång och det var det sämsta skit jag köpt. Packningen skall vi inte prata om. Kom i Ica-kasse. :shock:
Många som köpt av mig har blivit så himla glada för att jag packat väl och skickat med lite extra. Detta är ingen speciell service för mig, det är normalt. :slight_smile: En dels växtauktioner är så lummiga med. “Jag har 10 olika växter, (står på latin men är bara snabbväxare och flytväxter) vet inte vilken sort jag har överskott på, men något får du skickat till dig.” Kostar endast 200:- (köp nu) Till min fasa så ser jag sen att flera har köpt växter av denna person. Visst får man skylla sig själv, men lite ansvar måste man ändå ha som säljare tycker jag.

Ja man ska ha någorlunda kvalitet på de växter man säljer och packningen är ju noga med för man vill ju inte att växterna ska komma fram mosade, det har jag fått en gång dom gick inte att rädda, de låg i en plastpåse i ett kuvert och det fanns inte ens en gnutta luft i påsen ens eller isolering och det var kallt, suuuuck vilka korkade människor det finns:shock:

Jag ska ha tag i lite växter till min damm på balkongen som jag rivit och byggt upp igen men det är lite kallt ännu, det kanske är 14 grader i vattnet har slängt ner en tuss Rotala rotundifolia för att se om den slaknar totalt:lol:
Meningen är att det ska gå ett gäng Xiphohorus variatus i den de klarar rätt låga temperaturer i alla fall ner till 15 grader under vintern.

Köper nog hellre växter här eller på PlantSwap än Tradera, köper jag något där så blir det till fast pris:D

Gick HC för bra pris för ett tag sedan också. http://www.tradera.com/hemianthus-callitrichoides-auktion_341860_175263917

5x5 cm 365+15 kr! :shock:

Folk är inte kloka va:shock:!!

Mossan slutade på 235kr plus 15kr i frakt, det är inte hummer det är frågan om ju:lol:

Blev rejält mycket dyrare än tidigare: http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?search=Weeping+Moss*&ended=1

Hemianthus plantan på 5*5 var ju lite overkill med 365 kr. hoppas den skickas så den kommer fram levande.

Men en tuss mossa för 200 kr är inget överpris. Speciellt en som är lite svårare som weeping. Den som köpt en liten matta mossa fr tropica har pungat ut en 120-180 kr hos zoohandlaren och det är inte mycket mossa på en sådan stålmatta.

H.

Ok, jag hade inte betalat det här priset, kan köpa den här mossan från Hornbach för 35 kr och då är det inte en liten tuss, denna mossa växer som ogräs likt Javamossan dom har den i sitt stora visningskar och gallrar väldigt ofta:D

:shock: :shock: :shock:
HC är alltid lättsålt. La upp 5 köp nu auktioner på HC förra året. Dagen efter var alla sålda. Fattar varför nu.
50:- för 7x7 cm kompakt.

och jag som har letat efter HC hehe … men ingen som har att sälja till mig tyvärr och när folk har så är min hobby kassa slut:P