Vita posthorn köpes

Hejsan!

Nu är jag på jakt efter vita postisar, som jag vet finns därute :lol:

Både en mängd eller bara ett par är intressant, så har du några vita posthorn att sälja, hör av dig!

Nooop finns inte att få tag på, jag försökte ovla fram vita och fick dem till näst intill vita sen gick de tillbaks till rosa igen :slight_smile:

Det går! :wink: Jag vet en som har fått massor med helvita posthorn, men hon säljer inte ännu. Sen vet jag en annan som har fått vita posthorn med fläckar, men dessa blir nog något mörkare när de blir större.

Ska försöka sätta ihop de ljusaste jag har av de rosa och ge det ett försök, men jag vill tro att de vita hon har i själva verket är albino, för de saknar helt pigment och är i stort sett genomskinliga.

Jag har testat själv och visst går det men de går tillbaks till ursprungsfärgen igen med tiden, jag höll på med mina posthorn i över 1 år så jag vet att de inte behåller den vita färgen.
Har hon fått tag på albino så är det en annan sak, men det finns inga vita ens i webbhandeln.

Har du något konkret som foto eller något att visa upp?

Rosa blir vita när dom är små, det är närmaste du kan komma :slight_smile:

De är alltså helt vita, inte rosa någonstans. De saknar helt pigment.
Har inte heller sett dessa säljas någonstans, men de verkar ju finnas så de lär dyka upp ibland.

Det där är inga vuxna snäckor, skulle tro att de är rosa i alla fall den första, rosa kan se helt vita ut som små och den första snäckan syns att den bara är ca 2mm stor på spiralen :slight_smile:

Inte fullvuxen nej, men den är strax under 1 cm, och mina rosa ser då inte ens nästan vita ut vid den storleken.

Såhär ser då mina rosa ut, och den på den här bilden är till och med mindre än den på bilderna ovan.

Nähä, nu går det inte att bifoga bilder helt plötsligt, hm…

Här kommer bilden på en av mina rosa, som är mindre än den vita på bilderna ovan

Det är fortfarande en rosa som är på den andra bilden, det finns inga vita :slight_smile:
Den har även bara knappt 2 varv i spiralen vilket talar om att den bara är ca 2mm:)
Även blå kan vara vita i den storleken.

Den ser ut att vara betydligt större än 2 mm. Sitter ju en liten posthorn uppe på skalet, hur liten är inte den då?

Finns ju albinos av alla djurslag så varför inte vita posthorn då?

Lycka till med att hitta vita TS!
Jag vet en som odlade och sålde vita för en del år sen men den medlemmen har inte varit här på evigheter.

Tycker det är fel att diskutera om det finns eller ej med i annonstråden så har du inget att sälja till TS eller hjälpa till på annat sätt så ser det bättre ut om du inte kommenterar alls. :slight_smile:
TS skall inte behöva försvara sig och lägga upp bildbevis bara för att hon vill köpa.

Allt är möjligt så länge man har viljan:)