Och villka kan man få tag på där jag är nyfiken på dom små sorterna tex kingkong, Neocaridina cf. zhangiiajiensis var. ‘white’ och blå tigerräka.
Jag bor ju inte i stockholm men jag tror det är mycket svårt att hitta Kingkong i en zooaffär !
OK varför och vart hittar man dom?
Södermalms akvarieaffär brukade ha ett par sorter inne.
Vet inte om de fortfarande har kvar några.
Evus kanske vet som bor så nära
King kongs marknadsvärde i Tyskland ligger på runt 300€ styck
Även om Sverige inte har lika tokiga köpare så finns det bara ett fåtal odlare som ens har King kong.
Oj lite dyrt för mig :). Villka roliga småsorter finns att få tag på för under 100 lappen st då? Jag har Caridina cf cantonensis CB och CR så dom känner jag till dom andra jag nämde då är det nått man kan få tag på?
OK varför och vart hittar man dom?[/quote]
Jag vet att Arek har Kingkong, men han säljer inga ännu, tyckte han sa till sommaren. Han har svarta Kingkong hör med honom, men jag tror du får vara rik om du vill ha sådana, de är jäkligt dyra !
akvarielagret i bromma brukar ha gott om white pearl , cr,cb körsbär samt rainbow.
Själv tycker jag att det är jätte dåligt urval av räkor i zoo affärer, jag förstår inte att ingen kan satsa på och ta in några andra sorter hem, titta på tyskland där finns det mycket att välja mellan :x
Jag har några körsbär som jag kan sälja om du vill.