Vilka räkor kan jag ha ihop med mina fiskar??

Halloj. Kan inget om räkor men vill gärna ha några fina roliga färger :slight_smile: Vad kan jag ha för sorter? Jag har platy,svärdbärare,scalare,guldbarb, rosa barb, spenopsmolly, zebrasnäcka,elefantsnigel,posthornssnäcka. Tacksam för hjälp :slight_smile:

Det enkla svaret är “inga” :slight_smile: Fiskar äter ju räkor, och du sitter inte på snälla arter direkt. Jag hade då icke vågat mig på det.
Och om du verkligen ska göra det ändå, så är det nog bara vuxna amanos eller gabonräkor som inte blir käk (men de blir ändå bitna på och skrämda).

Scalare är jägare, så inte i samma kar.
Sen gäller det ju att ha planterat bra i karet o ha gömställen till räkorna så de känner sig trygga o har ett ställe att vara, så de inte behöver ligga o trycka i en springa allihop.
Svärfar hade javasten utspridda i botten på ett kar med rötter osv o det gick pansarmalar, platy o guppy där inga problem alls… blev många körsbär…

Ja men inte med dessa fiskar som scallarer och guldbarber det funkar inte, det är inga små fiskar precis och gulbarberna är naffsiga av sej.