Varför dör 3-månaders räkor?

Har råkat ut för några dödsfall på senaste tiden, och det är bara mina Blue pearl-ynglingar. De är en dryg centimeter stora, och ca 3 månader gamla (max). Kan inte sammankoppla det med vattenbyte, eller konstig matning av något slag. PH låg senast jag kollade på 6.8, nitrit/nitrat har alltid varit bra när jag har kollat (äger inga sådana tester själv). Har Crystal räkor i samma kar, och de mår toppen…

Kan det ha med skalömsningen att göra? Har sett ett par småskal, och en av honorna ur kullen går med rom nu.
Hur åtgärda skalömsningsproblem, och vad beror det isåfall på?

Jag vet inte men BP och CR-CB vill ha olika Ph, BP vill gärna ha ett Ph på över 7 gärna 7,5 kanske har med det att göra, BP och WP är inga survattensräkor vilket CR och CB är.

Mätte PH igen, och det är över 7 nu så det bör inte vara problemet. Hittade en till död BP räka från min första kull precis :frowning: Tittade på den för ett par timmar sen, eftersom den satt så still på botten och var nästan vit? Funderar på mjölksjuka som jag har hört talas om, någon som har info om den eller vet vart jag hittar? Bör jag försöka fånga in alla BP och isolera dem i ett eget kar? De bor ihop med ett gäng snygga CR & CB som jag inte vill äventyra… Tar tacksamt emot tips och funderingar!