Vad tycker ni om för glögg? Jag sitter dricker det nu.chili chokland den är jätte god. Även hjorton och blåbär & lingon är gott
Dricker inte glögg överhuvudtaget
Har inte blivit så pass vuxen att jag lärt mig dricka de än. :lol:
Jag gillar traditionell rödvinsglögg bäst med massor av russin och hackad mandel i:D!!!
Det var några lustiga varianter på glögg…
Den vanliga har man provat…:thumbs: men de andra…:shock: … ![]()
Jag har provat hjortron och den är ok också fast den tycker jag inte passar så bra till Julen, men man kan ju ha en sådan flaska till Ny År:D!!
Den vita tycker jag inte är någon hit precis, den kan man vara helt utan:roll:!!
Jag håller med dej! Rödvin, russin och mandel ska det vara. Hel mandel!
Den vita är god kall med en lime skiva till fast det passar bättre på nyår tycker jag
Annars så ska det vara vanlig glögg tycker jag ![]()
Hjortron glöggen är riktigt god att späda ut 50% med lite starkare varor.:hehe:Kanon om man är ute och myser i vinter. Annars så är väl vanlig rödvinsglögg god. Gjorde egen glögg på 5l dunk (samma typ som man gör eget vin) Fick det till starkvins glögg styrka och det blev mycket godare än blossa och dom andra fabrikaten, helst när man kunde välja hur söt man ville ha den.
Vanlig starkvinsglögg är helt klart bäst. Men vanlig blossa med en skvätt strohrom 80 % är jväligt gött… blir riktigt jaeger te.
Ett recept jag kan rekommendera är att använda rabarbersaft. 1 liter drickfärdig rabarbersaft, 2 kanelstänger, 3 hela nejlikor, 3 stjärnanis och lite pomeransskal. värm allt i en kastrull och spä med vodka efter smak. Smakar lite annorlunda. inte alls som vanlig söt sliskig glögg. det är riktigt gott.
Var den verkligen god?! Det låter ju skitskumt… :?
Jag gillar den vanliga starkvinsglöggen och vinglöggen…
De där som är spetsade med cognac och rom är också goda men mycket starka. :lol:
Ja en vanlig hederlig glögg med russin och mandlar… Och en liten pepparkaka till det! Snart är det dags!
Ja jag gillar glögg ja me:)rödvinsglögg me massa russin dock utan läbbig mandel:|, starkvinsglögg samt den som e spetsad me rom…SLURP:beg:
Jag föredrar “vanlig” glögg, jag med! Russin och hackade mandlar finns självklart i min glögg-mugg! ![]()
Pepparkakor, After Eight och Karl-Bertil Johnsson hör också till…!
Det ska vara gorgonsolaost på pepparkakorna det är himmelskt gott:D!!
javisst glömmde pepparkakorna (hur kunde ja?), går jue inte dricka glögg utan dom;)
Men Wotan…mumsar du ballerinakex till glögg:roll:? Läbbigt, pepparkakor ska de va;)
ballerina kex med pepparkaks smak=)