Skulle fota lite nykläckta räkor då något maskliknande kröp över glaset fick intrycket att den liksom en snäcka käkade på alger men den rörde sig “snabbt” över glaset kan det vara planarier ?
Bilden är ca 3,9 mm bred fotad i skala 6:1 och dom två första är obeskurna med dom 2 sista är beskurna för att komma lite närmre
mvh/bjorsa
Klickbar till 1024
Det där kan nog vara planarier om man ser till det lite trekantiga huvudet :roll:
bjorsa, det gröna tror jag kan vara algblommning!
Nix det är blixten som slår genom växtligheten å färgar in grönt, vattnet är kristallklart .
mvh/bjorsa
Nix det är blixten som slår genom växtligheten å färgar in grönt, vattnet är kristallklart .
mvh/bjorsa[/quote]
hehe:thumbs: skojjade lite med dig 
mvh/bjorsa[/quote]
hehe:thumbs: skojjade lite med dig :)[/quote:104j0xh0]
:shock: skoja om så allvarliga saker
:lol:
mvh/bjorsa
Ser onekligen ut som dom ja, hur får du in alla dessa äckliga djur i karen :roll: ???
Har bara haft tunna vita maskar en gång för mycket länge sedan
!!
Äckliga vet jag inte om dom är å tror jag vet hur dom kommit dit nu och jag plockade filtermatta från min damm som jag har i källaren där mina koi går nu under vintern och det var för att få igång nitrifikation cykeln då mina filtermattor är väl inkörda sen tiotals år och jag klippte till “skumpatroner” av dom som mina pumpar blåser ut i och antagligen härbärgerar dom säkert lite av varje 
mvh/bjorsa
Äckliga vet jag inte om dom är å tror jag vet hur dom kommit dit nu och jag plockade filtermatta från min damm som jag har i källaren där mina koi går nu under vintern och det var för att få igång nitrifikation cykeln då mina filtermattor är väl inkörda sen tiotals år och jag klippte till “skumpatroner” av dom som mina pumpar blåser ut i och antagligen härbärgerar dom säkert lite av varje 
mvh/bjorsa[/quote]
Ja dom kommer med all sanorlighet därifrån ja
!!