Vad är det för räka?

Hej!
Jag är väldigt ny här och har bara haft mina 4räkor i en vecka nu.
När jag köpte dem var det amonoräkor enligt försäljaren och skylten ovanför karet de befann sig i. Men nu när jag kollar runt på google bl.a. blir jag väldigt osäker på om det verkligen är amonoräkor jag har fått, för de verkar inte lika enligt mig iaf, men förhoppningsvis finns det någon kunnig här inne som kan berätta vad det är jag har fått hem?

[LEFT]Tack på förhand // Frida
[/LEFT]

Det där är http://www.petshrimp.com/bambooshrimp.php trevliga räkor som äter små flytande partiklar men även vanlig fiskmat och ibland fiskbajs.

Jaha där ser man. Tack så mkt för svaret :smiley:

Frän räka :slight_smile: Hur stor är den?

Kan kallas Mountain Rock också. Läs om den här. Och det kan nog vara bra att läsa på då det är en filterräka.

Förhoppningsvis vaknar JenL och då får du nog svar på alla frågor du vill om dessa. =)

I am awake :wink: Read through the link Eric posted and if you have more questions (you can write in swedish) I will answer them.

En av dem har dött, eller det gjorde den redan dag 1 eller natten till nr 2… först trodde jag att det berodde på att inkoppningen ev blev för snabb, men efter att ha hittat en tråd här inne om någon sjukdom eller liknande som gör filterräkor röda innan de dör, har jag kommit fram till att det måste vara det den råkat ut för… Då räkan först blev rödaktig och på morgonen levde den inte längre :frowning:

Än så länge verkar de andra må bra iaf! De simmar omkring, sitter brevid pumpen och äter iaf. Kokt mosad och skalad ärta var tydligen gott :wink: