UT Å SKOTTA !!

Sitt inte här på forumet å glo ! Ut med snöskyffeln…ser ut som om det kommit en 1/2 meter…fyyy

Har redan skottat två gånger idag. :evil:
Så jävla trött på skiten nu, var är våren???

Det är bara 4v kvar
:evil: :evil: :evil:
Nu får det vara nog.

Fasen det är väl najs me all snö ju :smiley:

Till o me malmö ser ljust ut i mörkret nu ju !

Haha tror jag har skottat en 5-6 gånger idag på jobbet och nu äre halva dagen kvar:P

Jag är faktiskt så illa lycklig över att vi ÄNTLIGEN får en riktig vinter! Saknat det riktigt mycket!

Säger som min 9 åriga dotter sa igår: Nä nu tycker jag vi kör all den här skit snön till isbjörnarna för deras håller ju på att smälta bort!

När t.o.m. barnen tröttnat på snön då har det blivit för mycket :frowning:

Då är det något fel på dem, du har nog uppfostrat dem dåligt, barn skall älska snö, alltid! :wink: :smiley:

:lol: Det gör dom i vanliga fall haha men nu börjar de nog tröttna på att dra på sig massa kläder varje gång de ska ut på raster i skolan.

Är det någon som är så pigg så kan de få skotta lite här också… själv nöjer jag mig med att ringa ordföranden i min Brf, så ger det sig (har hittills inte hänt, de sköter sig!!).

Annars är jag glad för snö och kyla minsann. Uppväxt i Dalarna, och där är det snö på vintern. Så oftast inte i Skåne… grått, mera grått, regn, blåst, mer grått, mer regn, mer blåst. Då är snö bättre!!

Hilsen,

/P

Såna här gånger är man glad att man bor i lägenhet och har folk som skottar åt en. Annat va de när man bodde hemma hos farsan. På den tiden så hade man inget annat val än att skotta hela jävla gården. Trots att en evighets tjat om att han skulle inhandla snöslunga eller annat hjälpmedel så blev de till att skotta för hand tills man flyttade.

Jag är också glad att jag bor i lägenhet, våran trädgårdsmästare gillar att köra snöplogen bara det att han börjar kl 06.00 på morgonen inte kul när man råkar ha sovmorgon :evil: !!
Jag hatar snö och kyla, spelar ingen roll om solen skiner för då blir det ju ännu kallare och desutom blir luften kruttorr!! Huden känns torr som pergamentpapper, näsan blir torr och spricker, dessutom värker lederna, näääää, fy för den lede för vinter den kan jag vara helt utan :evil: :cry: :cry: !!!

Kan ju tänka mig att de blåser isvindar där du bor också, är bätre inåt landet :wink: Åkte ju snowboard + skoter och isfiskade hela vintrarna förr. Men nu när man är gammal så blir de mindre tid för sånt (25 år) ;D

Hmmm, bättre innåt landet säger du? Jag är född och uppvuxen i Norrtälje, vintrarna där uppe är inte bättre för ju längre upp man kommer i vårt avlånga land desto torrare är luften även om kylan känns mildare. Nehe passar inte alls för då får man ju ändå mer problem ju :frowning: !!!
Tur att vintrarna i de flästa fall inte är så här jäkliga här i Götet, för det mesta ligger temperaturen och pendlar mellan någon minusgrad och några plussgrader, luften är då fuktig och alldeles, alldeles underbart skööööön :smiley: :smiley: :smiley: !!! Det gör inget om det regnar bara det inte snöar för mycket :lol: :lol: :lol: !!!

Jag tycker många av er är väldigt negativa till snön. Kom till och hälsa på mig, dom senaste veckorna har vi fått uppåt 60 cm snö fast(!!) det har varit mellan -15 och upp till -25 grader kallt. Känn på det ni, söderbor :wink: Jag vet att danskarna tycker -7 grader är nog för att dom ska stanna inne en hel dag :lol: hahaha :smiley: Annars har jag inget emot snön, man drar på sig pjäxorna och ger sig ut i längdspåret (10 meter från gården) eller drar sig till slalombacken(2 minuters gång från gården) och njuter en stund bara :slight_smile: Skotta snö är vardagsmat, fast vi använder hjullastare :smiley:

Hmmmm… :evil: :smiley: !! Du vi har faktiskt haft 18 minus i Göteborg som kallast denna vinter, kom och kän på det du för det känns dubbelt så kallt när man bor nära havet, usch, bläääää!!! När det är 10 minus här käns det som minst 20, så 18 käns som minst 36 grader kallt, detta kan nog de andra Göteborgarna intyga här på forumet, det är så för att luften är mycket fuktigare här på västkusten :smiley: !!!

Om det är dubbelt så kallt i göteborg som termometern visar så är det 3 ggr så kallt i skåne och det kan alla skåningar intyga men vi “bitchar” inte om det för vi e MÄN här nere :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

Beror nog på var i skåne man bor, ni har ju inte direkt Nordsjön eller Skagerrak in på knutarna, fast det kan vara nog så blåsigt i Skåne, har faktiskt bott inte så långt därifrån 1 år ute på Bjärrehalvön så jag vet nog endel så det så :smiley: :wink: !!!

Hmmmm, han har storhetsvansinne eller, VI MÄNN tsssss :wink: :wink: :lol: :lol: !!!

Jag sov med mina små scouter i en vedeldad oisolerad stuga i skogen förra helgen, det var nere på -24 grader. Det var rätt intressant :smiley: :wink:

:[/quote]
Jag sov med mina små scouter i en vedeldad oisolerad stuga i skogen förra helgen, det var nere på -24 grader. Det var rätt intressant :smiley: ;)[/quote]

Varför?? :shock:

Låter korkat tycker jag… :?