Uppgradera till phpBB3

I och med att support för phpBB2 slutade för ett bra tag sedan så kommer forumet uppgraderas till det senaste versionen. Inte för att vår nuvarande version inte funkar eller något, men på grund av säkerhetsskäl så är det bäst att få det överstökat. Förhoppningsvis kommer alla funktioner med efter uppgraderingen som tex gallerier och attachment i inlägg.

Uppgraderingen kommer ske nu under slutet av veckan och eventuellt även under helgen. Osäker på vilka problem jag kommer stöta på. Sidan kommer se skit ut under tiden tills jag har fixat temat i den nya versionen. Hojta gärna till om ni hittar några buggar.

PhpBB3 ser väldig annorlunda ut jämfört med phpbb2 både admin-delen och användardelen så hoppas vi alla kommer vänja oss snabbt till det nya systemet.

// Johnny

Blir säkert skitbra! :slight_smile:
Lovar hojta till om jag ser några fel sen.

Låter spännande :slight_smile:

Hann göra ganska mycket igår natt iaf.

Välkommen till phpBB3!

Det ser bra ut, inte testat så mycket men går säkert att vänja sig vid :slight_smile:

Nån som har upptäckt några nya funktioner?

Märkte precis att PM-funktionen har blivit mycket bättre.
T ex när man trycker på besvara så blir det inga långa citat på citat, utan istället visas en historik under medelandet.

Flitigt värre! :slight_smile:
Saknar en del funktioner men nämner de inte då jag misstänker att du kommer lägga in de sen. (vill inte tjata i förtid) :wink:

Flitigt värre! :slight_smile:
Saknar en del funktioner men nämner de inte då jag misstänker att du kommer lägga in de sen. (vill inte tjata i förtid) ;)[/quote:15taa128]

Skriv upp dem här så har jag nåt å jobba efter :lol:
Tar även emot tips på bra mod/funktioner som underlättar forumet.

1. Chatten. (den som kändes tjatigt att påpeka)
  2. I mina inlägg så är BBCode AV. Trots att den är PÅ i kontrollpanelen. (Därför mitt citat blev fel i förra inlägget)
  3. Inlägg sen förra besöket? Tyckte om den funktionen.

Det var vad jag kom på nu.

1. Måste kika efter nån
  2. Fixat, var tvungen å uppdatera rättigheten.
  3. Den funktionen finns, fast den visar inte hur många det finns direkt på index-sidan. Länken hittar du höger om sidan, under “Logga ut”, Visa nya inlägg. Ska se om jag kan hitta en sånt hack som vi hade på vår gamla.

Fixade till 3:an

Upptäckte nyss att man kunde knuffa upp gamla trådar. Knuff

Perfekt! :slight_smile:

jag ser inte bilderna i graderingsguiden!

Jag ser inte heller bilderna.

Lite surt då jag väntar hem fina räkor i veckan och vill kolla hur de kommer att se ut!!!

Nu ska alla bilder funka.
Fixade också till så att alla klickbara bilder får en fin förstorningseffekt istället för att öppnas i ett nytt fönster.

Keep up the good work!!! nu funkar det!

tack!!! älskar detta forum!
mvh clas