I och med att support för phpBB2 slutade för ett bra tag sedan så kommer forumet uppgraderas till det senaste versionen. Inte för att vår nuvarande version inte funkar eller något, men på grund av säkerhetsskäl så är det bäst att få det överstökat. Förhoppningsvis kommer alla funktioner med efter uppgraderingen som tex gallerier och attachment i inlägg.
Uppgraderingen kommer ske nu under slutet av veckan och eventuellt även under helgen. Osäker på vilka problem jag kommer stöta på. Sidan kommer se skit ut under tiden tills jag har fixat temat i den nya versionen. Hojta gärna till om ni hittar några buggar.
PhpBB3 ser väldig annorlunda ut jämfört med phpbb2 både admin-delen och användardelen så hoppas vi alla kommer vänja oss snabbt till det nya systemet.
Märkte precis att PM-funktionen har blivit mycket bättre.
T ex när man trycker på besvara så blir det inga långa citat på citat, utan istället visas en historik under medelandet.
Flitigt värre!
Saknar en del funktioner men nämner de inte då jag misstänker att du kommer lägga in de sen. (vill inte tjata i förtid) ;)[/quote:15taa128]
Skriv upp dem här så har jag nåt å jobba efter :lol:
Tar även emot tips på bra mod/funktioner som underlättar forumet.
Den funktionen finns, fast den visar inte hur många det finns direkt på index-sidan. Länken hittar du höger om sidan, under “Logga ut”, Visa nya inlägg. Ska se om jag kan hitta en sånt hack som vi hade på vår gamla.