Tylomelania perfecta!

Aa först blev jag ju sur efter som jag alltid har alla mina växter osv i en lång karantän så att jag inte ska få massa physor… Så trodde jag först att jag hade misslyckats med någon växt och blev måtligt irriterad… men kollade lite till när jag stoppa ner näven och såg att den ska jag ju dock verkligen inte ta sönder:)

huva de va bra nära det. själv har ja satt in tunga kavalleriet mot physorna som toltat invaderat mitt ena kar, ett gäng hungriga helena-snäckor :twisted: :twisted:

Grattis till beben…
Hoppas att det blir flera.
En liten undring ( jag är nämligen själv lite intresserat av att skaffa dessa underbara varelser) korsar dem sig ???
Om man har olika t.ex med grön eller gul kropp eller svart eller vit skal ( kan inte namnen på alla )liksom äppelsnäckorna ???
Någon som har en bra sida, som man kan läsa mera om dessa varelser??
Mvh Pia

Ja tyvärr så korsar dom sig! Mina planer va ju att ha alla tylomelania i samma kar… Men då jag fick fram att dom korsar sig så fick perfectan gå med lite blåa äppelsnäckor istället.

Grattis!!!

TRO det eler EJ!!!
Där är 1 bebis till påväg ut!!!

Obeservera på snäckan en vit liten bubbla vid ansiktet!
Det är hinnan bebisen är på väg ut ur!!!

Nu blir det KALK i mängder i det karet! så dom verkligen får samma skal som föräldrarna!!

En lycklig dag detta:)

Vissa har tur att se “födseln” live …
Nu vet du ju säkert vem som är mamma…
Grattis igen
Mvh Pia

Grattis fram med filmkameran! :slight_smile:

Vilken grej att du fick se det live! Kul!

Detta va otroligt roligt måste jag säga!
Nu vill jag bara få deep tigrarna på bild med rom också :slight_smile:

Ursäkta bildkvaliten åter igen…
Kass mobilkamera…

Någon som kanske har en bra kamera att skänka mig? hehe ^^

Men på bilden i alla fall 2 Tylomelania perfecta bebisar:)

O happy day!

Upptäckte precis att mamma Perfecta har NU börjat röra sig på väg mot maten. Hon har alltså legat och tryckt i CA 1 dygn nu… Jag kollade noga och vad jag kunde se så är DÄR 3 BEBISAR!! alltså trillingar… Vad jag kunde upptäcka vem vet kanske ännu fler:)

På dom flesta ställena man läser så hittar man info om att tylomelania bara kan få om man har tur 2 bebisar åt gången:) Det är nu motbevisat och jag har det på bild!

Folk som inte tro på det är hjärtligt välkomna hem till mig :slight_smile:

Vad kul, grattis till dina bebbar!

haha skoj att kunna få 1 extra bebis, bara att gratulera. Roligt för dig

Grattis Majki, dessa snäckor är verkligen häftiga, äter de mycket på växterna?