Köpte lite snäckor i Paris. Det blev 5 st tylomelania perfecta till mitt nya Sulawesikar.
Samt ett par rätt coola snäckor som jag inte har så mycket info om förutom att de ska kunna föröka sig i sötvatten samt är duktiga algätare. Dessa heter septaria porcelina och jag köpte 5 st men 2 st dog, tyvärr dog den snyggaste som hade mer kraftigt färgat mönster. Tycker de är coola i vilket fall.
:P:P:P
De har startat en Nano- vägg/avdelning med småfisk,räkor och snäckor.
enl uppgift lägger de ut bilder på sina djur på Facebok. Fejar inte själv.
Har själv köpt Oranga räkor,
Äpplen,Tylomelania olika,clinthon (svart med piggar:thumbs:),pagod,osv
samt Pärl Rasboror. Deras blå räkor tog slut på 2timmar så vet ej vilken de hade.
Tack för att ni delar med er från Paris!!! Hade GÄRNA åkt så era “glimtar” uppskattas karma
Hade de Septaria där i Uppsala (filmklipp 2)? Jag har inte själv sett dessa innan. Sak tydligen vara rätt svåra att ens hålla i liv har jag fått reda på shrimpnow forumet…
Helt ok anledning! Det är inte så lätt att smitta hela familjen med räkfeber! De brukar inte uppskatta när man bara ska smita in i en akvarieaffär för att kolla in utbudet. Och sen träffa helt främmande människor och titta på räkor… Nej, då är gränsen nådd för länge sen.
Ta med en räkvän och gör en akvarierunda, det brukar jag och Bladet göra - jättetrevligt.