Tussetina

Hej

Kom på att det är bäst att skriva ett inlägg här också så man inte får skäll för att man skriver en massa andra inlägg först :evilgrin:
Jag är nybörjare på räkor och har precis skaffat mitt första “kar”. Jag har för tillfäller BC i det men hoppas på att utöka med andra också :slight_smile:
Annars är jag en glad tjej på 20 år (21 på onsdag! :thumbs: ) som bor med min man, två ragdollkatter, ett nytt 300l juwel :beg: , ett 60l hexagon och en “räkvas”.

// Martina :mrgreen:

Grattis i förskott och välkommen till nördarnas Mecka. Det dröjer inte länge innan det finns räkor i juwel-karet med :evilgrin:

Grattis i förskott och välkommen

Tack så mycket :smiley:

Haha, njaa, dom skulle nog vara alldeles för goda för mina ciklider att avstå :slight_smile:

vi här inne vet något som du inte vet och det är att du kommer att sälja dina ciklider!!!
mvh clas

ps välkommen ds

He, he, håller fullständigt med Clas, du kommer inte att ha en endaste liten ciklid snart :lol: :lol: :lol: , välkommen till oss, hter det inte Räknördar :evilgrin: !!!

välkommen hit! och grattis i förskott

Tjena!!

Hur kör du räkvasen??

Jag försökte köra utan filter osv med 2 körsbär, efter att hanen dog flyttade jag honan till ett riktigt akvarium!!

MVH¨
Niklas

Hej

Just nu kör jag utan filter och dom verkar må bra :slight_smile: Om det händer något får jag sätta in en om ett tag…

Välkommen!!! Tussetina!

Det ska funka om du byter vatten ifrån ett annat kar varannan dag eller liknande, 10-20% kanske

Hej! Välkommen och grattis i förskott!!!

Välkommen :slight_smile:
Kul med en till som har räkvas :slight_smile: …tror inte dina ciklider kommer försvinna med det kommer nog fler akvarium med räkor helt klart :wink:

Tack alla :slight_smile:

AMDAdesign: Inte helt omöjligt ;D