Fick slut på algtablterna och slog till ock köpte över 200 stycken för 60 kr på tradera
Tyckte juh i som att jag fyndade,
Fick hem dom
Öppnar påsen och ser att ytan på tabletterna är släta
Vilket dom inte brukar vara,köper man tropicals så ska det väla vara en skrovlig yta?
Eller har ni fått tag på dessa som är släta?
Mina ancistrusar har aldrig dissat dessa tabletter
Men dom gör verkligen det med dessa
Vilket får mig att inse att hon som säljer marknadsför sina som tropical,
Men det är bara fejk :evil::evil:
Usch vad irreterad jag blir!
Så, nu har jag fått ord spy här liiite granna!
Man kan juh inte saluföra att det är Tropical Green Algae Wafers när det inte är det!
Dumma tradera, jag testade att köpa dessa hikari algtabletter och dom är släta om jag inte missminner mig,och dessa gluffsade dom upp,
Men dom vänder direkt när jag slängger ner dessa plast tabletter,
Till och med min posthorn vänder:shock:
Och min erfaranhet av dessa är att dom inte är speciellt kräsna…
Så någe lurt är det med tabletterna i alla fall,
Blir juh förbannad när man tror att man köper en vara
Så är den inte alls korrekt eller stämmer överens med beskrivnigen
Har redan skickat i väg ett mail med massa smäll på fingrarna
Hade ändå mina aningarna att det inte stog rätt till då jag såg köparnas omdömmen
Inga negativa
Men folk hade inte skrivit något och lämna kommentarer och det brukar visa på ett visst missnöje
Det är juh faktiskt inge ruuuligt att köpa något också överstämmer det inte alls…
Är dom stora eller är dom små tabletterna?
(lägga upp en bild? så kanske någon känner igen, och kan säga om det KAN vara tropical eller vad det kan vara)
Har köpt såna jag med, men mina malawi och malar verkar då inte tycka illa om dom. Kan vara så enkelt att dom är mer finmalda och hårdare pressade därav den släta ytan, för dom löser inte upp sig lika fort som “vanliga” tropical som jag köpte en påse 1kg förrut.
Så dom får äta upp sen ska jag köpa en ny 1 kg påse då det är alltid mest ekonomiskt köper lika med all mat. Är ju dyrare för stunden men i långa loppet så behöver man inte köpa foder på 1 1/2 år.
Köper du det i zooaffären:D??, jag skulle behöva dessa också för jag tycker att de där skrovliga löser upp sej alldeles för fort efter att man släppt ner dem:roll:!!
Nej jag köpte på samma ställe som Shangalia på tradera, men håller med! Om jag har det till växtkaret med bla äpplen så blir det ju en stor sörja efter en liten stund det tar ju lite tid innan snäckorna kopplar att det finns mat i närheten. Så hade varit super om man kunde köpa en 1 kg påse med dom där släta för det tar då bra lång tid innan malawiárna hinner få sönder den.
Är saker och ting befogade tar det inte lång tid att gräva fram den
Har blivit matade med idiotiska mail dom senaste dygnet
Så det går juh som inte bli annat än små grinig
Määän jag som trodde att alla tropicals maltabletter var skrovliga
Jag har då aldrig stött på några som har varit platta från tropical
Det skulle vara i från hikari
Men som jag sa så mumsade dom gladeligen i sig dom:P
Jag får nog så lov att punga ut slantar och köpa från djuraffären eller beställa från nätet
Eftersom dom är så kräääsna.
Majki Om det nu finns olika utseende på maltabletterna
Informerar dom om det på burkarna då?
Undrade bara om dom informerade på burken om att det var olika ytskick på dessa taletter?
Tycker väla ändå att dom borde informera eftersom det skiljer lite på upplösningsförmågan,det är juh dock min åsikt
Undrar även hur mina ancistrusar kan dissa dessa nya då dom aldrig gjort det med dom andra?
Om det ens är värt att funderera över det…
Ja dom verkar vara kräsna, för både min L-128 och L-114 verkar då tycka dom duger även min L-165 som äter allt verkar då totalt strunta i att dom är släta. Får nog hålla med Majki att dom skriver nog inte ut det, det är ju ett mat för malar så problemet att dom löser upp för fort kanske har gjort att dom ändrat i tillverkningen för att få dom att hålla ihop längre.
jo en del tillverkare skriver på burken att de är släta och löser sig saktare eller grova och löser sig snabbare… var inne och köpte senast idag å glodde då igenom en hel del olika