Jag heter Elisabet och är 19 år.
Bor med min pojkvän uppe i Luleå.
Har varit akvarieintresserad sen jag var 5 år.
Är lycklig ägare till 10 stycken akvarium som innehåller allt från snäckor och räkor till malar och ciklider.
Föder upp snäckor, Äpplensäcka (Pomacea Bridgesii), Jätteäppelsnäcka (Pomacea Canaliculata), Posthorn, Tylomelania sp, Marisa cornuarietis, Anentome helena och Asolene Spixi.
Kör även lite räkodling på CR, körsbär och gula körsbär.
Intresserar mig även för malar och odlar endel. Har för tillfället bara ancistrus, lite olika corydoras och peckoltia vittata.
Dock är favoriterna mina 7 Megalechis thoracata, långsträckta pansarmalar!
Tack!
Det är svårt att säga. De kanske inte får i sig tillräckligt med mat? Av egenerfarenhet när jag haft äpplen tillsammans med räkor är att räkorna roffar åt sig de mesta av maten man ger. En större äppelsnäcka kan inte bara livnära sig på alger utan behöver annan mat också. Testa att ha dem i ett separat akvarium så kanske det går bättre.
Mamman till dessa är vit med svart fot, och pappan är gul med ljus fot. Ungarna är inte lika gul som pappan, utan de är mer guldfärgade. Så jag brukar kalla dem för guld. Dock ser de mer gula ut på bild.
Håller på att mixa med olika färger för att se vad man kan få fram för varianter. Dessa guldfärgade tyckte jag var mycket vackra så därför ska jag fortsätta odla på dem.
Tack!
Duktig och duktig… jag har nog haft en del tur också
Det jag gillar med denna kull är den otroliga svärtan de har på foten. Den är i princip kolsvart.
Tack!
Det är svårt att säga. De kanske inte får i sig tillräckligt med mat? Av egenerfarenhet när jag haft äpplen tillsammans med räkor är att räkorna roffar åt sig de mesta av maten man ger. En större äppelsnäcka kan inte bara livnära sig på alger utan behöver annan mat också. Testa att ha dem i ett separat akvarium så kanske det går bättre. :)[/quote]