thai krabba sökes

Limnopilos naiyanetri sökes (thai krabba/mini krabba) i sverige till ett billigt pris. skicka PM om du kan sälja. :mrgreen:

Du kan beställa dem från Hornbach här i Göteborg, det är ingen som har krabblingar av dessa, jag har själv beställt 10 st för att testa, dom är svåra att föröka då larverna verkar känsliga:D!

Mina Geosesarma sp. förökar sej bra av sej själva, det är en vacker och lätt krabba verkar det som:D

tack för svaret. har dom en hemsida mna kan beställa ifrån. får man hämta dom eller kan dom skicka?? och hur mycket kostar dom st??:?:

Är inte hornbach ett bygg företag?? :?:

Dom har en bra och med oftast kunnig akvariepersonal, prata med dom och fråga om dom inte kan beställa vad du vill ha :stuck_out_tongue:

har dom hemsida??

google.se min vän

haha aa :smiley:

Du kan ringa dem med det här direktnummret 031 7799357, dom är en byggmarknad men har en jättebra akvaristikavdelning på djuravdelningen och personalen är kunnig jag handlar mycket hos dem:D!

Jag brukar kolla vad Akvarieteknik.se har hemma, de tar det mesta från dem och deras hemsida är bra med bilder på vad som finns inne, har något tagit slut så är det rödmarkerat, det går mycket bra att be dem på Hornback ta hem det man vill ha:D!

Jag rekommenderar Hornbach varmt faktiskt:D!!

Okej men har dom inte nånting på deras sida om akvariet grejerna?? Finns det nån Anna affär som har dom grabbarna. Om jag inte köper här i Sverige så köper jag på www.garnelio.de

Dom är garanterat billigare att köpa på Hornbach och Garnelio har jag ingen bra erfarenhet av och är de döda vid ankomsten så får du bara 10 % tillbaks på vad krabborna kostade inget annat, de sänder inga nya djur:(

Tycker allt det är bättre att beställa via Hornbach och hämta dem där faktiskt, de är garanterat fina och pigga och du slipper även fraktkostnaden, Hornbach har en hemsida men jag vet inte om man ser vad de har för djur och grejer där:D
Möjligen kan Herkules Zoo ta hem dem om Imazo har dem hemma:D

Vill du ändå skicka efter så är Fraku bättre att ha att göra med http://www.fraku-aquaristik.de/

Okej men hur mycket kostade grabbarna Per styck när du köpte dom??

Jag har beställt dem och de kommer på tisdag kväll, kommer inte ihåg vad de kostade riktigt men någonstans mellan 50 - 60kr st, tycker inte det var så dyrt faktiskt och så är de i bra kondition när de kommer alla 10:D

Så hornbach skickar inte eller gör dom det??

Nej de skickar inte du får hämta dem hos dem när de kommer, bor du långt från Götet?, har noll koll på vart Hunnebostrand ligger kontra Göteborg, kanske det finns någon Hornbach närmare dej:D

Vid Uddevalla ungefär. Det tar ungefär 1,5 timme till gbg… En sak jag undrar. Mina två analoga räkor Dom gör ingenting förutom att sitta på pumpen… Vad betyder det??

Be Hornbach i Uddevalla ta hem dem då, de tar ju också från Akvarieteknik:D!

Vad menar du med analoga räkor, det brukar gamla telefoner och TV apparater kallas:scratch:??

haha skrev fel XD menade amano räka;)

udevalla har inte hornbach :frowning:
h

Det lät kul med analoga räkor;)!!

Dom brukar det inte vara några problem med så det förstår jag inte, de är ju tåliga, det enda dom inte tål är nitrit vad jag vet, men det kan det väl inte vara för då skulle väl flera vara dåliga i karet:?